سامسونگ به وب‌لاگ نویسان: یا محصولات ما را معرفی کنید یا پیاده به کشورتان برگردید

سامسونگ تعدادی بلاگر(بلاگ نویس و به نوعی خبرنگار) را ۵٫۶۰۰ کیلومتر با پرواز به برلین منتقل کرده و برای تامین بلیط برگشت این افراد درخواست‌هایی همانند پوشیدن تی‌شرت سامسونگ و یا تبلیغ محصولاتش را داشته است. اما رفتار نمایندگی هند سامسونگ با خبرنگاران اعزامی به همین جا ختم نمی‌شود و اتفاقات جالب و در نوع خود مثال زدنی رخ داده است.

چندی پیش سامسونگ به تعدادی از بلاگر‌های هندی پیشنهاد داد که آنها را به صورت رایگان به نمایشگاه IFA خواهد برد. یکی از این بلاگر‌ها به نام Clinton Jeff که در دهلی نو کار می‌کند به سامسونگ گفت که فقط به عنوان یک گزارشگر در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد و هیچگونه مطلب تبلیغاتی برای سامسونگ پست نخواهد کرد. سامسونگ نیز مشکلی با این موضوع نداشت.

اما در روزهای باقی مانده تا شروع نمایشگاه IFA برلین، این بلاگرها با اخطارهایی مانند نوع پوشش درخواستی از سوی سامسونگ مواجه شدند. بنابراین همگی با لباس سامسونگ در نمایشگاه حاضر شدند تا با یک شکل واحد در این نمایشگاه حضور داشته باشند. در ادامه به آنها گفته شد که نیروی انسانی غرفه سامسونگ به حساب خواهند آمد و باید در آنجا حضور داشته باشند. جایی که سامسونگ محصولات خود را به خبرنگاران نشان خواهد داد.

Jeff ادامه داد که یکی از مسئولان روابط عمومی سامسونگ پشت تلفن به او چنین حرفی زده است:

تو می‌توانی قسمتی از این برنامه باشی و یونیفرم را بپوشی یا اینکه خودت دنبال بلیط برگشت بری و از زمانی که این تماس تموم می‌شود خودت مسئول هزینه اقامتت خواهی بود.

چند دقیقه بعد همان مسئول به Jeff گفت که شرکت هزینه بازگشت او را خواهد پرداخت، اما 5 روز زودتر از زمان تعیین شده که باعث می‌شد او نتواند نمایشگاه IFA را پوشش خبری بدهد. اما همین پیشنهاد نیز تنها در صورتی بود که او تیشرت سامسونگ را بپوشد و در مورد این اتفاق هیچگاه سخنی به میان نیاورد.

Jeff این موضوع را به خوبی پشت سر گذاشت و در اکانت تویتر خود گفت:

به آنهایی که سوال کردند باید بگم که حال من خوب است، در هتل هستم، بلیط برگشت هم دارم، البته با کمک نوکیا که در لحظات آخر به داد من رسید و به من کمک کرد.

2 سپتامبر  Jeff Cinton

هنوز خبری از پاسخ سامسونگ به این موضوع نیست. اما در صورتی که داستان دقیقا درست باشد، باید برای این سبک نادرست تبلیغات متاسف بود. مطمئنا سامسونگ پاسخ جدی به آن مسئول و کلا نمایندگی هند خود خواهد داد.

نظر شما در این مورد چیست؟

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید