ال‌جی، باتری کابلی شکل و انعطاف‌پذیری را طراحی کرده که ممکن است باعث تغییر شکل موبایل‌های آینده شود

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
LG Chem باتری کابلی شکل لیتومی را طراحی کرده که بسیار انعطاف‌پذیر بوده و حتی می‌توان آن را گره زد یا آن را مانند دستبند به دور مچ دست بست. باتری‌های بزرگ فعلی یکی از مشکلات اساسی گجت‌ها برای تغییر شکل، باریک و سبک شدن و انعطاف‌پذیر شدن هستند. اما اختراع تازه LG Chem بسیاری از این موانع را مرتفع می‌کند و دست تولیدکنندگان و طراحان را در طراحی و تولید ابزارهای خلاقانه و متفاوت باز می‌گذارد.
تبلیغات

باتری‌های انعطاف‌پذیر پیش از این نیز وجود داشتند اما به دلیل باریکی بیش از حد، قادر به ذخیره حجم بسیار محدودی از انرژی بودند. در این فناوری سیم‌های مسی با روکش‌های باریک نیکل پوشانده شده، سپس این سیم برروی یک میله قدرت پیچیده می‌شود. درنهایت وقتی این میله از میان سیم خارج می‌شود، سیم مانند یک منبع انرژی عمل می‌کند. توضیحات کامل را در این آدرس مشاهده کنید.

تیم LG Chem از نسل چهارم آیپاد برای تست فناوری خود استفاده کرده‌اند. آنها با این روش توانسته‌اند انرژی مورد نیاز آیپاد را تامین کنند.

LG Chem

هدف آنها تمرکز برروی تولید انبوه این‌ نوع از باتری‌ها است. اگراین اتفاق رخ دهد تولیدکنندگان موبایل و ابزارهای الکترونیکی، قادر خواهند بود تا محصولات خلاقانه و متنوعی را طراحی و تولید کنند. تا به امروز شکل ثابت باتری همیشه مانع تغییر شکل ابزارها و تولید گجت‌های متفاوت می‌شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات