آماده سازی به موقع نسخه 1.0 از Open webOS

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
تیم توسعه سیستم‌عامل متن باز Open webOS وعده داده بود که تا پایان سپتامبر اولین نسخه متن باز این سیستم‌عامل را منتشر کند. حال آنها به وعده خود عمل نموده اولین نسخه از سیستم‌عامل WebOS در دسترس عموم قرار گرفته است.  ساختار اصلی این سیستم عامل تا در این نسخه با تغییرات کمی همراه شده و قادر به پشتیبانی از برنامه‌های تحت وب Enyo 2 است.
تبلیغات

این اطلاعات فنی برای کاربران و مشتریان نهایی به چه معنی است؟ در واقع علی رغم اعلام قبلی مبنی بر اینکه سخت‌افزار اصلی webOS توسط این سیستم عامل پشتیبانی خوبی نمی‌شود، حال روند آماده سازی این زیرساخت متن‌باز به اتمام رسیده و این سیستم عامل آماده‌ نصب بر روی سایر تجهیزات می‌باشد. گرچه HP خود راهبری این رویکرد را بر عهده نخواهد گرفت و قرار است که مجموعه‌ای از توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان سخت‌افزاری به صورت اشتراکی به این مهم همت گمارند، اما نباید از یاد برد که این کمپانی قبلاً در مراسمی‌ از کارکرد درست این سیستم عامل بر روی کامپیوتر بدون کیس TouchSmart خود پرده برداری کرده بود.

Open Webos تنها در عرض چند روز آماده شده است، و آنها امیدوارند این سیستم عامل را بهتر از قبل توسعه داده و ایراداتش را رفع و رجوع کنند.

درحالی که Open webOS در حال حاضر روایت 1.0 خود را سپری می‌نماید، گروه کاری آن ابراز داشته‌اند که به تلاش‌های خود برای اضافه کردن قابلیت‌های تازه ادامه خواهند داد و اینکه «امیدوارند در آینده اطلاعیه‌های جدیدتری را در این باره منتشر کنند.»

اگر سر رشته‌ای از برنامه نویسی دارید و مایلید تا به کدهای منبع این سیستم عامل متن‌باز دسترسی داشته باشید، می‌توانید سری به اینجا زده و کدهای منبع Open webOS را دانلود نمایید.

در آخر لازم به ذکر است که این بیانیه‌ ما را به فکر می‌اندازد که آیا شرکت HP خود تمایل دارد این سیستم عامل  را در تجارت جهانی‌اش به کار گیرد یا خیر؟ آیا شاهد بکارگیری Open webOS در محصولات این کمپانی بزرگ خواهیم بود؟ باید منتظر بود و دید که زمان چه اتفاقاتی را رقم خواهد زد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات