صحبت‌های اریک اشمیت در مورد شراکت گوگل با اپل و مشکلات سامسونگ با اختراع‌های ثبت شده

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره گوگل، در مراسم عرضه تبلت نکسوس ۷ در کره‌جنوبی، صحبت‌های بسیاری در رابطه با مباحث مختلف بیان کرد. او در این مراسم در مورد مشکلات مربوط به پتنت‌ها (اختراع‌های ثبت شده)، ارتباط غول جستجوگر اینترنتی با اپل و مشکلات ایجاد شده برای سامسونگ سخن گفت.
تبلیغات

براساس گزارش Korean Times اریک اشمیت گفته:

جنگ پتنت‌ها، به معنای واقعی کلمه انتخاب‌ها را محدود نموده و مانع بروز خلاقیت می‌گردد و به نظر من این موضوع بسیار بد است. بدون شک ما هم درگیر این مساله هستیم و بر روی آن کار می‌کنیم و سعی‌مان بر آن است تا در جایگاه صحیح این مشکل بایستیم. پس گوگل به شدت بر روی خلاقیت پافشاری می‌کند تا این که وارد جنگ پتنت‌هان شود.به نظر من یکی از موراد بدی که طی سال‌های اخیر اتفاق افتاده، ثبت بیش از ۲۰۰ هزار اختراع‌ در زمینه موبایل است که بسیاری از آنها با یکدیگر تداخل و اشتراک داشته و همین موضوع باعث پیچیده شدن کار می‌شود. شرکت‌ها نیز از طریق این پتنت‌ها فروش محصولات رقیب خود را متوقف می‌کنند.

اریک اشمیت همچنین اعلام کرد که اپل هنوز شریک تجاری بسیار خوبی برای گوگل است.

او در مور سامسونگ نیز گفت که قرار است ملاقات‌هایی با مدیران ارشد این شرکت کره‌ای داشته باشد و در مورد مسائل متنوعی با آنها مذاکره کند. او همچنین گفت: سامسونگ یکی از مهمترین مشتریان ما است.

بدون شک مسائله اختراع‌های ثبت شده همیشه بر روی میز باقی خواهد ماند اما حالا که آیفون ۵ وارد بازار شده، دلیل محکم‌تری برای ارتباط نزدیک‌تر گوگل و سامسونگ وجود دارد.

حقیقت آن است که در حال حاضر ارتباط کاری بین اپل و گوگل بسیار محدود شده است و اپل نرم‌افزارهای محبوب گوگل مانند یوتیوب و نقشه گوگل را از iOS 6 حذف نموده و سرویس‌های خود را جایگزین آنها کرده است. شاید همین موضوع باعث شود تا گوگل در نبرد بین سامسونگ و اپل،‌ حمایت بیشتری از شریک کره‌ای خود داشته باشد.

در حقیقت فاصله بین گوگل و اپل به شدت افزایش یافته و تعامل دو شرکت به حداقل رسیده است اما هنوز موتور جستجوی پیش‌فرض ابزارهای iOS، گوگل است و گوگل درآمد قابل توجهی را از این بابت بدست می‌آورد. علاوه بر این، نرم‌افزارهای گوگل همواره جزو محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد بوده‌اند و گوگل قصد ندارد این امتیاز‌ها را از دست بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات