۱۰ ویژگی بسیارخوب در iOS 6

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
مطالعه 6 دقیقه
iOS، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های موبایل دنیا است که تجربه کاربری آن نسخه به نسخه بهتر می‌شود. با اینکه نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل اپل ویژگی‌های زیادی را معرفی کرده‌است، اما فعلاً نگاه‌ها به نقشه آن دوخته شده است. اما اگر از مشکلات مربوط به سرویس نقشه اپل چشم‌پوشی کنیم همچنان با یک سیستم‌عامل مناسب رو‌به‌رو هستیم. با زومیت همراه باشید تا با ۱۰ ویژگی بسیارخوب در iOS 6 آشنا شوید.
تبلیغات

۱. فیس‌تایم به کمک 3G

فیس‌تایم (FaceTime) مدت‌ها است که روشی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط‌های ویدئویی با دوستان و خانواده محسوب می‌شود. اما تا پیش از این، برای استفاده از این ویژگی لازم بود که هر دو طرف به شبکه وای‌فای دسترسی داشته باشند. حالا، این ویژگی ازطریق سیم‌کارت و شبکه اپراتورهای تلفن‌همراه نیز کار می‌کند. از این بعد شما می‌توانید ازطریق آیپد و به کمک سیم‌کارت خود نیز از فیس‌تایم استفاده کنید.

10-best-ios6-1

۲. Passbook

پس‌بوک، شاید کیف پول دیجیتالی کامل محسوب نشود اما می‌تواند آغازگر سرویسی باشد که بعدها نسل جدید پرداخت‌های الکترونیکی نامیده شود. پس‌بوک به شما امکان می‌دهد که همه چیز از بلیط‌های الکترونیکی سینما و گیف‌کارت‌ها تا کارت‌پرواز را در یک‌جا ذخیره کنید.

چه چیزی بهتر از این ایده که برای مثال هنگامی‌که در سالن تئاتر، سینما یا در فرودگاه هستید، بدون این که نیاز به اجرای اپلیکیشن داشته باشید، بلیت شما تأیید شود.

از همین الان هم شرکت‌های زیادی در حال آماده شدن برای پشتیبانی از این ویژگی هستند.

10-best-ios6-2

۳. ایمیل‌های VIP

از دست ‌دادن ایمیل‌های مهم گاهی اوقات می‌تواند باعث دردسرهایی شود.

با استفاده از ویژگی جدید در iOS 6 می‌توانید تا لیست‌ ایمیل‌های VIP خود را تنظیم کنید تا هیچ‌گاه ایمیل‌های مهم را از دست ندهید و تحت هر شرایطی بتوانید آن‌ها را دوباره دردسترس داشته باشید.

10-best-ios6-3

۴. اپلیکیشن‌ نقشه

اگرچه اپلیکیشن نقشه، شامل ویژگی‌هایی مثل مسیریابی و مسیرهای حمل‌ونقل عمومی‌ نیست و ایرادهای زیادی به آن وارد است ولی بازهم یک ویژگی خوب محسوب می‌شود. برای مثال با دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای شهرهایی نظیر نیویورک، سانفرانسیکو یا لندن کاربران می‌توانند تصاویری ۳ بعدی از شهر را مشاهده کنند. با نگاهی به جزئیات این شهرها، تصاویر در آن به گونه‌ای جلوه می‌کنند که گویی در حال پرواز بر فراز خیابان‌ها و ساختمان‌ها هستیم.

10-best-ios6-4

۵. یکپارچه ‌کردن فیسبوک

اپل فیسبوک را هم به روند یکپارچه‌کردن شبکه‌های اجتماعی با iOS اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به لاگین، عکس‌ها و پست‌های خود را در این شبکه منتشر کنند.

علاوه بر این شما می‌توانید لیست دوستان و تقویم خود در فیسبوک را به لیست دوستان و تقویم iOS اضافه کنید و درنتیجه هیچ عذری برای فراموش کردن روز تولد دوستانتان وجود ندارد. البته به یاد داشته باشید که مسئله حریم خصوصی کاربر، می‌تواند همین ویژگی را به یک نقطه ضعف تبدیل کند.

10-best-ios6-5

۶. سیری باهوش‌تر

سیری در طول یک ‌سال گذشته، به متخصص پاسخ‌گویی به سؤالات ازطریق دستورها صوتی تبدیل شده است. سیری حالا خیلی باهوش‌تر شده و کارهای بیشتری انجام می‌دهد. از پیشنهاد یک رستوران خوب و یافتن یک فیلم و نمایش نتایج مسابقات ورزشی گرفته تا توییت کردن و ارسال پست به فیسبوک. دستورها عملیاتی سیری در iOS 6، خیلی بهتر شده‌اند. اگرچه هنوز سیری بدون عیب نیست اما بهبودهای خیلی خوبی نسبت به نسخه قبلی خود داشته است.

10-best-ios6-6

۷. یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس

اپل، امکان به اشتراک‌گذاری عکس‌ها را در گالری تصاویر خود فراهم کرده که به کاربر اجازه می‌دهد، عکس‌هایش را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. مشابه آنچه در فیسبوک و اینستاگرام وجود دارد، در این شبکه ‌اجتماعی کوچک کاربران می‌توانند گــروه تشکیل دهند، عکس‌ها را لایک کنند و روی عکس‌های دوستان خود کامنت بگذارند.

10-best-ios6-7

۸. پاناروما

می‌خواهید عکسی از یک منظره‌ باز و گسترده بگیرید؟ از حالا به کمک ویژگی پاناروما در آیفون و آی‌پاد قادر به انجام این کار هستید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی با زوایه۲۴۰ درجه بگیرید.

10-best-ios6-8

۹. پاسخ تماس به کمک پیام‌کوتاه

وقتی با شما تماس گرفته شود، شما می‌توانید با پیام‌کوتاه به تماس گیرنده اطلاع دهید یا تاریخی را برای اینکه با وی تماس بگیرید تنظیم کنید علاوه بر این می‌توانید با ساخت یک پیام شخصی‌سازی شده به وی اطلاع دهید که در حال رانندگی هستید.

10-best-ios6-9

۱۰. مزاحم نشوید (Do Not Disturb)

ویژگی مزاحم نشوید به شما امکان می‌دهد تا زمانی را برای سایلنت‌ شدن گوشی در هنگام تماس با شما تعیین کنید و در عین حال فهرستی از افراد (مثلاً خانواده یا دوستان) را بسازید که شامل این قاعده نباشند و در هر زمانی آیفون شما تماس آن‌ها را نمایش دهد.

10-best-ios6-10

آیا ویژگی‌های دیگری در iOS 6 می‌شناسید؟ تجربه خود را در این زمینه با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات