کوچک‌سازی حجم و اندازه تصاویر در اندروید پیش از آپلود آنها

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
با گوشی یا تبلت اندرویدی‌تان عکسی گرفته‌اید و قصد دارید تصویر را در سایز مورد نظر خود برش دهید؟ راه‌کار اینجا است.
تبلیغات

برنامه‌های هوشمند زیادی وجود دارند که قادرند به سادگی تصویر شما را کوچک کرده یا کادره نمایند. این تکنیک به خصوص برای کاربرانی که از شبکه‌های 3G یا 2G استفاده می‌کنند خوب است، چرا که مایلند از پهنای باند کمتری استفاده نموده و پول کمتری را بابت پهنای باند استفاده شده بپردازید.

کوچک کردن حجم و ابعاد تصویر یا چرخش آن

گام نخست: ابتدا لازم است تا برنامه Reduce Photo Size را بر روی ابزار اندرویدی‌تان دانلود و نصب نمایید. این برنامه را می‌توان بر روی کلیه گجت‌های اندرویدی به سادگی و سهولت نصب نمود، حتی بر روی اندروید نسخه آبنبات پاستیلی نیز قابل بارگذاری است.

گام دوم: پس از نصب، برنامه را راه‌اندازی کنید، سپس قادرید یکی از تصاویر موجود در گالری را برگزیده یا اینکه دوباره عکسی بگیرید. حتی می‌توانید در حالی که در بین عکس‌های آلبوم خود مشغول گشت و گذار هستید هر یک را که خواستید در برنامه باز کنید.

Reduce-Photo-Size-2

گام سوم: برای باز کردن عکس مورد نظر در این برنامه کافی است تا روی دکمه «اشتراک‌گذاری» (Share) زده و گزینه مربوط به Reduce Photo Size را انتخاب کنید تا عکس به محیط برنامه وارد شود.

Reduce-Photo-Size-7

گام چهارم: پس از به اشتراک‌گذاشتن یک تصویر در Reduce Photo Size می‌توانید آن را در این برنامه ملاحظه نموده و از حجم اصلی آن اطلاع حاصل کنید. حال برای کم کردن اندازه آن بر روی عکس کلیک زده و یکی از گزینه‌های مربوطه را انتخاب نمایید.

reduce photo an

گام پنجم: برنامه می‌تواند سریعاً از حجم تصویر کاسته و حجم جدید را نمایش دهد. اگر مایلید تا عکس را چرخانده یا کادره نمایید، بر روی گزینه «ویرایش» (Edit) کلیک بزنید.

پس از اعمال تمامی تغییرات مورد نظر، می‌توانید تصویر را در فیس‌بوک یا توئیتر به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید آن را مستقیماً در محیط برنامه با ایمیل به دوست و آشنایی که می‌خواهید ارسال نمایید. از این گذشته اگر مایلید تا تصویر خروجی را در برنامه‌ای به اشتراک بگذارید نیز انتخاب با شماست. حتی اگر حس و حال این کارها را ندارید قادرید تا فایل نهایی را بر روی کارت حافظه ذخیره کنید.

جمع‌بندی

برنامه‌های زیادی را شخصاً برای کاهش اندازه تصاویر امتحان کرده‌ام اما هیچ یک به قدرتمندی برنامه Reduce Photo Size نبوده‌اند. اگر مرتباً مشغول بالاگذاری تصاویر در اینترنت از طریق گوشی هوشمند خود هستید، استفاده از این برنامه را برای کاهش هزینه‌ها توصیه می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات