نگاه نزدیک: لپ‌تاپ‌های سری N اسوس

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
سری N لپ‌تاپ‌های اسوس در ۲ پلتفرم مختلف ای‌ام‌دی و اینتل وارد بازار می‌شود، نمونه‌ای که ما در همایش اسوس نگاه نزدیکی به آن داشتیم مدل N56DP بود که مجهز به پردازنده فیوژن AMD است. طراحی این لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی جذاب و کاملاً متفاوت نسبت به دیگر نوت‌بوک‌های اسوس است. بدنه فلزی روشن، طراحی خاص اسپیکرها و صفحه‌کلید و تاچ‌پد آن، جلوه خاصی را به ND56DP بخشیده است.
تبلیغات

از این پس ما برای مقالاتی که در آن‌ها به بررسی سطحی و مختصر محصولات در نمایشگاه‌های مختلف می‌پردازیم عبارت «نگاه نزدیک» را بکار می‌بریم. در واقع نگاه نزدیک عبارتی است که زومیت به‌عنوان معادل «Hands On» در نظر گرفته است.

اسوس طراحی خاصی را برای لپ‌تاپ‌های سری N خود در نظر گرفته است. بدنه مسطح فلزی روشن با لبه‌های تیز که در دل خود کلید‌های مشکی کی‌برد و حفره‌های حلقوی شکل اسپیکرها را جای داده‌اند. طراحی این سری از لپ‌تاپ‌های اسوس آنقدر زیبا بوده که برنده جایزه طراحی Red Dot 2012 شوند.

لپ‌تاپ‌های سری N در سایز ۱۴ و ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچ و با نمایشگرهای مجهز به پنل IPS با رزولوشن 720p یا 1080p وارد بازار خواهند شد. زاویه دید، کنتراست تصویر و عمق رنگ مشکی در این نمایشگر IPS بسیار خوب است. صفحه‌کلید آن از نوع چیکلت بوده و فاصله کلیدها بسیار خوب به نظر می‌رسد. در قسمت پایین صفحه‌کلید یک تاچ‌پد بزرگ چندلمسی و شبیه به آنچه در مک‌بوک‌‌ها مشاهده کرده‌ایم، جای گرفته است. این تاچ پد بصورت یک تکه است و همه قسمت‌های آن نیز همانند دکمه عمل می‌کنند و با فشار دادن هر قسمت آن به سمت پایین، دستور کلیک ارسال می‌شود.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های لپ‌تاپ‌های سری N، سیستم‌صوتی Sonic Master اسوس است که موجب خلق صدای واضح و شفاف و ارتقاء سطح کیفی صدای خروجی می‌شود. به همراه این لپ‌تاپ یک ساب‌وفر خارجی مشکلی رنگ و زیبا نیز عرضه می‌شود که کاربر ازطریق آن می‌تواند بیس خروجی صدا را تنظیم و کنترل کرده و از موسیقی لذت ببرد.

sonicMaster

لپ‌تاپ ۱۴ اینچ سری N حدود ۲.۴ کیلوگرم، ۱۵.۶ اینچ آن حدود ۲.۷ کیلو گرم و سری ۱۷.۳ اینچی آن، حدود ۳.۶ کیلوگرم وزن دارند. ما فرصت کافی برای آزمایش قدرت و بازده پردازنده AMD این لپ‌تاپ را نداشتیم اما از پردازنده A8-4500 AMD و کارت گرافیک قدرتمند Radeon 7730 انتظار قدرت و بازده بالایی می‌رود.

از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به دیسک سخت ۵۰۰ گیگابایت، ۴ تا ۸ گیگابایت حافظه RAM DDR3 با باس ۱۶۰۰ و باتری ۶ سل ۵۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

ND56DP مجهز به خروجی VGA، کارت خوان حافظه، وب کم، چهار پورت USB 3.0، یک خروجی HDMI، جک هدفون و میکروفن و درایو اپتیکال است.

هنوز اطلاعی از قیمت لپ‌تاپ‌های سری N اسوس نداریم اما براساس اعلام این شرکت این محصولات به‌زودی با کی‌برد پارسی وارد بازار کشور می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات