پس از معرفی آیفون ۵، نوکیا به مقایسه نرم‌افزار نقشه خود با همتایان اپل و گوگل پرداخت

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
نقشه اپل که در iOS 6 جایگزین نقشه گوگل گردیده، مشکلات فراوانی دارد، نوکیت از این فرصت استفاده کرده تا به تبلیغ نرم‌افزار نقشه پرسابقه خود بپردازد و آن را با نقشه اپل و البته نقشه گوگل مقایسه کند.
تبلیغات

نقشه اپل که در iOS 6 جایگزین نقشه گوگل گردیده، مشکلات فراوانی دارد. نوکیا از این فرصت استفاده کرده تا به تبلیغ نرم‌افزار نقشه پرسابقه خود بپردازد و آن را با نقشه اپل و البته نقشه گوگل مقایسه کند. در ادامه به جزئیات بیشتری در این‌باره پرداخته‌ایم.

اگر گوشی آیفون دارید و آن را به نسخه جدید سیستم عامل اپل به‌روزرسانی کرده‌اید، یا اخبار مربوط به آیفون ۵ و iOS 6 را دنبال کرده‌اید، حتما متوجه این موضوع شده‌اید که نرم‌افزار نقشه اپل که جایگزین نقشه گوگل گردیده، با گزارش‌های عجیب و غریب و شکایت‌های فراوانی همراه بوده است. اپ نقشه اپل هنوز در ابتدای راه است و به نظر می‌رسد ایرادات اساسی در آن وجود دارد.

نوکیا از این فرصت استفاده کرده تا خاطرنشان سازد که اخیرا استراتژی بسیار موفقی در زمینه موقعیت‌یابی داشته و نقشه‌های خود را به رخ رقبا بکشد. این کمپانی فنلاندی نقشه‌های نوکیا را در مقابل نقشه‌های اپل و حتی گوگل قرار می‌دهد و برتری‌های پلتفرم موقعیت‌یابی خود را برمی‌شمارد.

مقایسه نوکیا عملا یک مقایسه صریح و بی‌پرده است که نمی‌خواهد در همه موارد نوکیا را پیروز نشان دهد. نوکیا برداشتی آزاد از مفهوم «سه‌بعدی» دارد که شامل واقعیت افزوده نیز می‌گردد و از طرفی بر مزایای موقعیت‌یابی آفلاین برنامه خود و وسعت پوشش نقشه‌های آن تأکید دارد.

درحالی‌که این مقایسه به بهانه مشکلات نقشه اپل انجام شده، نوکیا می‌پذیرد که پوشش ترافیکی پلتفرم نقشه‌اش با نقشه‌ گوگل قابل مقایسه نیست، ولی از نقشه اپل بسیار قوی‌تر است.

اما با تمام این اوصاف و پذیرش این که نقشه‌های نوکیا برتری‌های بسیاری دارند، یک مشکل برای نوکیا وجود دارد و آن اینکه لومیا ۹۲۰ هنوز به بازار عرضه نشده است. اپل و گوگل هم اکنون آخرین نسخه از نرم‌افزار نقشه‌شان را روی گوشی‌های خود در بازار ارائه کرده‌اند و شما می‌توانید هم‌اکنون آن‌ها را خریداری کنید.

نظر شما در این‌باره چیست؟ شما کدام اپ نقشه را ترجیح می‌دهید؟ مسلما نقشه‌های آفلاین در کشور ما بسیار کاربردی خواهد بود، اما آیا این موضوع شما را مجاب می‌کند تا به سراغ غول بعدی نوکیا بروید؟ در مورد اپ نقشه جدید اپل چه فکر می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات