سنسور Exmor RS سونی در مرحله تولید دچار مشکل شد

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
سونی بعد از تغییر بنیادی در استراتژی خود و تمرکز روی بازارهای موفق همانند تکنولوژی‌های تصویربرداری، امیدهای زیادی را در میان طرفداران خود زنده کرد. یکی از نتایج این تغییر استراتژی، سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری این شرکت در تولید سنسور دوربین موبایل و تولید سنسور بی ‌نظیر Exmor RS بوده است که قبلا در زومیت معرفی کامل آن را مطالعه کرده‌اید. حال خبر نه چندان خوش‌آیندی را داریم که در ادامه مطلب مشاهده‌ خواهید نمود.
تبلیغات

براساس خبری که چندی پیش در سایت رسمی‌ سونی منتشر شد، هر دو مدل 8 مگاپیکسلی (IMX134) و 13 مگاپیکسلی (IMX135) از چیدمان جدیدRGBW (ساب‌پیکسل قرمز-سبز-آبی-سفید) به همان چیدمان سنتی RGB باز خواهند گشت، چراکه چیدمان جدید نتوانست معیارهای کیفیت تصویر سونی را به خوبی پاسخ دهد.

این مشکل بوجود آمده به این معنا است که شاید تبلیغات انجام شده در مورد گستره دینامیک بالای این سنسورها در فیلم‌برداری یا حساسیت بالای آن‌ها در نور کم تا حدی به واقعیت مبدل نشود.

همچنین سونی اعلام کرده است که نباید منتظر انتشار زودهنگام این سنسورها باشیم و حداقل تا اوایل سال 2013 باید منتظر بمانیم. همان‌طورکه قبلا هم در زومیت به این موضوع اشاره شده بود، سنسور 13 مگاپیکسلی Xperia V و Xperia T از نوع Exmor R است و احتمالاً سری بعدی اکسپریا از سنسور نسخه RS استفاده خواهند نمود.

از یک دید این خبر می‌تواند یک شکست بزرگ برای سونی باشد، چراکه به‌تازگی برای تولید سنسور موبایل 1 میلیارد دلار یا اگر دقیق‌تر بگوییم 994 میلیون‌دلار سرمایه‌گذاری کرده و اگر این سرمایه‌گذاری در زمان تعیین شده به پاسخ مناسب نرسد، باید منتظر ضرر و زیان‌های بیشتری برای سونی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات