اکثر آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که وضعیت آب و هوا روی خدمات فضای ابری تاثیر دارد!

یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
چندی پیش مقاله‌ای با همین عنوان در وب سایت TechSpot نوشته شد، که نتیجه یک تحقیق جالب را نشان می‌داد. در این تحقیق موارد جالبی از افراد پرسیده شده بود. که در ادامه نتیجه آن را خواهیم دید. اما چیزی که مطرح است ، مسئله رشد و رایج شدن سیستم‌های ابری است. و اینکه اطلاع‌رسانی در این زمینه چقدر در موفقیت این کسب و کارها می‌تواند موثر باشد.
تبلیغات

۲۹ درصد از ۱۰۰۶ نفری که از آنها سوال پرسیده شده بود اعتقاد داشتند که سیستم‌های ابری ارتباط مستقیمی‌ با ابر، آسمان و یا مسائلی که به آب و هوا مربوط است دارد.

۵۱ درصد از آنها اعتقاد داشتند که آب و هوای نا‌مناسب بر روی پردازش ابری تاثیر مستقیم دارد و تنها ۱۶ درصد از افراد مفهوم پردزاش ابری را به درستی درک کرده بودند . ۵۴ درصد از آمریکایی‌هایی که از آنها سوال شده بود گفته‌اند که از سیستم ابری استفاده نمی‌کنند، اما بعد از تحقیق بیشتر مشخص شد که ۹۵ درصد آنها به گونه‌ای از این نوع خدمات استفاده می‌کنند. یک‌سوم آنها معتقد بودند که این سیستم‌ها متعلق به آینده است و ۱۵ درصد گفته‌اند که تنها دوستداران تکنولوژی و حرفه‌ای‌ها از این سیستم استفاده می‌کنند.

۲۰ درصد پاسخ دادند که در گذشته وانمود کرده‌اند که مفهوم سیستم ابری را می‌دانند و ۱۴ درصد از آنها در مصاحبه کاری در این مورد دروغ گفته‌اند.

پس از اینکه به این افراد توضیح داده شد که سیستم پردازش و خدمات ابری چیست ، ۶۸ درصد آن را یک سیستم مفید و خوب دانستند. ۳۵ درصد به فواید صرفه‌جویی آن در هزینه‌ها و افزایش ارزش دریافتی مشتریان پی بردند و ۳۲ درصد آن را برای رشد کسب و کارهای کوچک مفید دانستند.

americans-cloud-computing-1

حال ما قصد انتقاد از دانش یک ملت یا جامعه را نداریم، مسئله مهم این است که درس‌های جالبی از این نظر سنجی می‌توان گرفت. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش سیستم بازی ابری OnLive به دلیل مشکلات مالی و شکست در ایجاد درآمد لازم به سازمان دیگری فروخته شد. و بسیاری از سیستمهای ابری دیگر هنوز به درامد کافی دست پیدا نکرده‌اند. به نظر شما بزرگترین دلیل این امر چیست؟

نظر من در این مورد این است که بزرگترین دلیل آشنا نبودن قشر بزرگی از جامعه با مسئله سیستم‌های ابری است. بسیاری از افراد حتی با این که از این نوع سیستمها استفاده می‌کنند، هنوز مفهوم آن را نمی‌دانند. البته قرار نیست که ما مفهوم کامل آن را به یک فرد که ۸۰ سال سن دارد یاد بدهیم، اما این نظرسنجی نشان می‌دهد که همیشه تکنولوژی حتی اگر مزایای زیادی داشته باشد، نمی‌تواند نیاز را ایجاد کند، و بازار باید کم‌کم با سیستم‌های جدید خو بگیرد و به منظور رسیدن به این هدف، سیستم‌های اطلاع رسانی بسیار نقش بزرگی را ایفا خواهند کرد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ چگونه می‌توان یک سیستم جدید را به بازار معرفی کرد، بهترین راه حل چیست ؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات