سیکو Astron، اولین ساعت مچی دنیا که در هر نقطه از کره زمین به طور خودکار تنظیم می‌شود

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سیکو ساعتی تمام عیار را ساخته که به مشکلات بسیاری پاسخ داده است. مهندسان این شرکت سیستمی‌ را طراحی کرده‌اند که ساعت به طور خودکار در هر منطقه از کره زمین تنظیم می‌شود و نیازی به تنظیم دستی در این ساعت وجود ندارد. همچنین این ساعت هیچگاه خاموش نمی‌شود و خود را از طریق انرژی خوشیدی شارژ می‌کند. با زومیت همراه باشید تا با این ساعت بی‌نظیر آشنا شوید.
تبلیغات

حتی ساعت‌هایی که با ساعت اتمی‌ تنظیم می‌شوند در هر منطقه‌ای دقیق نیستند. این ساعت‌ها یک سیستم ارتباط رادیویی دارند و به یک برج که شامل یک ساعت اتمی‌است متصل می‌شوند و بر اساس سیگنال دریافتی تنظیم می‌گردند. اما این برج‌ها تنها پوششی به شعاع ۲۵۰۰ کیلومتر دارند، که در منطقه‌های بزرگ مانند آمریکای جنوبی، روسیه و یا کانادا دارای نقطه کور هستند. حال سیکو Astron اولین ساعتی است که با استفاده از سیستم GPS (سیستم موقعیت‌یاب جهانی) در هر نقطه از دنیا ساعت را به درستی تنظیم می‌نماید.

مهندسان شرکت سیکو نوسانات کوارتز Astron را به مدارمجتمعی متصل کرده‌اند که دارای یک GPS و پردازنده است. این تیم پردازنده این سیستم را به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌اند که نقشه کره زمین را به ۱ میلیون مربع تقسیم نموده که هر یک از آنها به یکی از ۳۹ منطقه زمانی نسبت داده شده‌اند. روزی یک بار GPS روشن شده و به ۴ ماهواره یا بیشتر که حول زمین در گردش هستند، متصل می‌شود و موقعیت جغرافیایی دقیق فرد را مشخص می‌کند، سپس پردازنده منطقه زمانی (Time Zone) فرد را تشخیص داده و زمان و تاریخ را بر همان اساس تنظیم می‌نماید.

همچنین کاربر می‌تواند با فشردن یک دکمه در کنار ساعت این کار را هر زمانی که مایل بود نیز انجام دهد. این ساعت ۳۰ ثانیه زمان نیاز دارد تا با ساعت درست منطقه همگام شود، در صورتی که ساعت‌های اتمی‌حدود ۲ دقیقه برای این کار زمان لازم دارند.

نکته جالب دیگر این ساعت مچی باتری لیتیومی‌ آن است که به یک مجموعه ۷ تایی سلول خورشیدی به شعاع ۱.۵ اینچ متصل است، و باعث می‌شود که جهانگردان و مسافران هیچ‌وقت زمان دقیق منطقه را از دست ندهند و هیچگاه با ساعت خاموش مواجه نشوند.

وزن ساعت Astron سیکو برابر ۱۳۶ گرم و قیمت آن ۲۳۰۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات