بنچ‌مارک‌های پردازنده Medfield گوشی موتورولا RAZR i منتشر شد

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره نوبت به مهم‌ترین بخش داستان در مورد سیستم-روی-یک-چیپ (SoC) اینتل شده است. بنچ‌مارک‌های این پردازنده در نوع خود جالب توجه است، چون اولا این SoC از یک هسته 2 گیگا هرتز تشکیل شده و دوم اینکه از یک پردازنده گرافیکی خیلی ضعیف بهره می‌گیرد. با زومیت همراه باشید تا ببینید که اینتل تا چه حد امکان رقابت در این بازار پرجنب و جوش را دارد و آیا می‌توان آینده خوبی برای این شرکت متصور شد.
تبلیغات

در جدول زیر دو تلفن هوشمند دیگر نیز برای مقایسه قرار داده شده‌اند، RAZR M مدل مشابه RAZR i که از سیستم-روی-یک-چیپ Snapdragon S4 شرکت کوالکام استفاده می‌کند و گوشی ZTE Grand X IN که از SoC مشابه از سوی اینتل ولی با فرکانس 1.6 گیگاهرتز بهره ‌می‌گیرد.

Motorola Droid RAZR M

Motorola RAZR i

ZTE Grand X IN

Quadrant

4,944

4,125

2,710

Vellamo

2,442

1,906

1,550

SunSpider 0.9.1 (ms)

1,951

1,062

1,355

AnTuTu

6,364

6,175

N/A

GLBenchmark Egypt Offscreen (fps)

56

41

N/A

CF-Bench

9,392

2,973

873

SunSpider: lower scores are better

همان‌طور که اینتل هم اشاره کرده بود این سیستم-روی-یک-چیپ برای اجرای کدهای جاوا اسکریپت بهینه‌سازی شده است و در بنچ مارک‌ها نیز اختلاف زیاد این سیستم را با SoC کوالکام مشاهده می‌کنید. باید در نظر داشت که این SoC تک هسته‌ای است و از پردازنده گرافیکی بسیار ضعیفی بهره‌مند است که حرفی برای گفتن درمقابل گرافیک Adreno 225 کوالکام ندارد. همچنین بسیاری از این بنچ مارک‌ها به قدرت پردازنده گرافیکی وابسته هستند. بنابراین می‌توان این امتیازات را یک موفقیت برای اینتل در نظر گرفت، تنها باید منتظر میزان مصرف انرژی سیستم-روی-یک-چیپ اینتل باشیم تا بتوانیم قضاوت نهایی را انجام دهیم.

نکته دیگر اینکه گوشی‌های اینتل تا حدی در بنچمارک CF-Bench دچار مشکل بودند. همچنین اختلاف مشخصی بین بنچ مارک دو نمونه اینتل وجود دارد و نشاندهنده این است که هنوز برای بهینه‌سازی اندروید برای پردازنده x86 زمان نیاز است که البته این افزایش چشمگیر بنچ مارک نیز نوید آینده‌ای بهتر را برای اینتل می‌دهد.

در نهایت باید منتظر یک SoC تمام عیار از سوی اینتل باشیم که هم با لیتوگرافی جدید 22 نانومتری ساخته شده باشد و هم مجهز به پردازنده گرافیکی بهتری شده باشد، تا آن موقع قدرت واقعی اینتل را درمقابل رقبا ارزیابی نماییم. اینتل هم می‌داند که این SoC برای رقابت آماده نیست و به‌همین‌دلیل، آن را به‌طور انبوه و در بازارهای اصلی مثل آمریکا عرضه نمی‌کند و بیشتر قصد ارزیابی و تحقیق در بازار را دارد.

موتورولا اعلام کرده که طول عمر باتری Razr i همانند Razr M است و این تلفن با یکبار شارژ تا ۲۰ ساعت کار می‌کند. البته این بدین معنا نیست که با این تلفن می‌توان ۲۰ ساعت پشت سر هم فیلم دید یا بازی کرد.

نظر شما در مورد حضور اینتل در عرصه رقابت سازندگان پردازنده‌های موبایل چیست ؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات