لکسار، کارت حافظه SD با حجم 256 گیگابایت را معرفی کرد: قیمت 900 دلار، سرعت 60 مگابایت در ثانیه

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر احساس می‌کنید که عمر کارت‌های حافظه SD به انتهای خود نزدیک شده است، اشتباه می‌کنید. شرکت لکسار(Lexar) کارت حافظه SD جدید خود را امروز معرفی کرد و بار دیگر نشان داد که این نوع از کارت‌های حافظه هنوز می‌توانند نیاز کاربران حرفه‌ای را به خوبی پاسخ‌گو باشند. یکی از موارد مشکل ساز برای فیلم‌بردارن، حجم بسیار بالای فیلم‌های ذخیره شده و ظرفیت پایین کارت‌های حافظه است. اما با حافظه 256GB جدید لکسار دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت. با زومیت همراه باشید تا با این ابر کارت حافظه بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

تنها سه کلمه می‌تواند این کارت حافظه SD حرفه‌ای را توصیف کند : بزرگ، سریع و گرانقیمت

این شرکت کارت حافظه 900 دلاری خود را برای کسانی که قصد فیلم‌برداری با بیت‌ریت بالا یا فیلم‌برداری سه بعدی را دارند، طراحی و تولید کرده است. این بازار به حجم و سرعت زیاد نیاز‌مند است و لکسار این موضوع را به خوبی درک می‌کند. همچنین این بخش از بازار کمتر به قیمت حساس است و لزومی به در نظر گرفتن قیمت خیلی مناسب برای تجهیزات جانبی مورد نیاز این دسته از کاربران نیست.

این کارت می‌تواند به صورت یکنواخت و پایدار سرعت انتقال اطلاعات 60MBps (مگابایت در ثانیه) را تأمین کند و در مهر ماه امسال به دست فیلمبرداران حرفه‌ای خواهد رسید.

این شرکت کارت‌های با سرعت بالاتر (600x) را نیز در کاتالوگ محصولات خود دارد، اما حجم آن‌ها به 64 گیگا‌بایت ختم می‌شود و فیلمبرداران تشنه حجم بیشتر را نمی‌تواند پاسخ گوید.

البته این کارت برای عکاسان نباید زیاد مهم باشد ولی به‌طور غیر مستقیم ممکن است روی قیمت مدل‌های پایین‌دستی تأثیر گذاشته و باعث بهبود ارزش دریافتی بابت قیمت این محصولات شود.

Wes Brewer نایب ریس شرکت لکسار در این رابطه می‌گوید :

با بکارگیری تکنولوژی تراشه NAND فلش 20 نانومتری 128 گیگا‌بیتی شرکت Micron، شرکت لکسار توانسته اولین تولید کننده کارت SDXC با حجم 256 گیگابایت باشد.

همچنین ادامه داد:

با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه Die-stacking و Firmware مهندسی شده روی کنترلر UHS-I، ما موفق شدیم که این محصول را زود‌تر از رقبا طراحی و تولید کنیم و با معرفی این محصول به ترکیب بهینه‌ای از قیمت و عملکرد دست یافتیم که هم فروشندگان و هم خریدارن از آن راضی خواهند بود.

نظر شما در مورد آینده این کارت حافظه چیست؟ آیا روزی خواهد رسید که سرعت و حجم این کارت‌ها به حدی برسد که شما از آن به‌عنوان حافظه کامپیوترتان استفاده کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات