جزئیات بنچمارک گوشی هوشمند اندرویدی HP درز کرد: پردازنده Qualcomm S4 و نمایشگر با وضوح ۷۲۰×۱۳۶۶

شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
HP که زمانی از پیشگامان صنعت تلفن هوشمند محسوب می‌شد، قصد دارد تا اشتباهات گذشته را به باد فراموشی سپرده و بازگشتی قدرتمند به دنیای موبایل داشته باشد. اخیرا اطلاعاتی از بنچمارک تلفن هوشمند HP با نام رمز Bender منتشر شده که نشان می‌دهد این کمپانی قصد دارد اندروید گوگل را جایگزین WebOS کرده و با تکیه بر سخت‌افزار قدرتمند به شروعی دوباره بیاندیشد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که تلفن هوشمند HP قرار است با اندروید ۴ (ساندویچ بستنی) به دنیا بازگردد و پس از خداحافظی با WebOS سوار بر سیستم عامل گوگل به کاربران ارائه گردد. این چیزی است که می‌توان از بنچمارک این دستگاه که در هفته جاری کشف شد، نتیجه گرفت.

hp-bender-benchmark-1

چیزی که در این اسناد مشاهده می‌شود نتایج یک تست GLBenchmark است که اسم رمز Bender و برند HP را نشان می‌دهد. اگر این سند معتبر باشد، دستگاه مذکور از یک پردازنده دوهسته‌ای Qualcomm S4 بهره می‌برد.

hp-bender-benchmark-2

به نظر می‌رسد که این دستگاه قصد دارد تا ضعف‌ها و شکست‌های گروه Palm و پایان عمر WebOS را به باد فراموشی سپرده و تبدیل به نقطه عطفی برای حضور دوباره اچ‌پی در بازار گوشی‌های هوشمند گردد.

اچ‌پی سیستم عامل WebOS را کنار گذاشت (در واقع آن را به جنبش متن‌باز سپرد)، و جای آن را با اندروید گوگل پر کرده است. بنا به آنچه که در بنچمارک مشاهده می‌گردد، باید منتظر نسخه 4.0.4 اندروید باشیم، البته شاید هم در زمان عرضه به بازار سیستم عامل ان به نسخه ۴.۱ آبنبات پاستیلی ارتقا یابد.

نمایشگر این دستگاه دارای وضوح تصویر ۷۲۰×۱۳۶۶ پیکسل است و هر یک از هسته‌های سی‌پی‌یو Snapdragon آن با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کنند.

این اسناد در حالی منتشر شده‌اند که مدیر عامل جدید اچ‌پی، مگ ویتمن، چندی پیش از ارائه گوشی هوشمند HP خبر داده بود. او اعلام کرد که آنها اصلا عجله‌ای ندارند، و تلاششان بر این است که با دستگاهی عالی و بی‌نظیر به بازار گوشی هوشمند بازگردند. آنها به هیچ عنوان نمی‌خواهند اشتباهات گذشته خود را تکرار کنند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا اچ‌پی می‌تواند در بازار گوشی هوشمند همچون بازار کامپیوتر شخصی موفق باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات