ادوبی اعلام کرد که نسخه بعدی فوتوشاپ از ویندوز XP پشتیبانی نخواهد کرد

شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
با وجود اینکه نزدیک به نیمی از کره زمین از  ویندوز اکس پی دوست داشتنی  استفاده می‌کنند، سیستم‌عاملی که در مرکز توجه بدافزار و ویروس‌ها نیز قرار دارد، اما این طور که به نظر می‌رسد شرکت‌های کم کم با آن وداع می‌کنند و از پشتیبانی آن سر باز می‌زنند. دلایلی همچون قدیمی بودن سیستم‌‎های ویندوز XP یا هزینه زیاد برای بهینه‌سازی نرم‌افزارها، موجب این اتفاق شده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که 11 سال برای یک سیستم عامل موفق کافیست. ویندوز XP همراه قدیمی همه ما ، در سال 2001 منتشر شد و شرکت Adobe امروز اعلام کرد که نسخه CS6 آخرین فوتوشاپی است که در این ویندوز اجرا خواهد شد. این موضوع را مدیر محصول این شرکت Tom Hogarty این‌گونه بیان نموده است :

تیم فوتوشاپ مایل است پیام نهایی را اعلام نماید که نسخه CS6 یا نسخه 13، آخرین نسخه اصلی فوتوشاپ است که از ویندوز XP  پشتیبانی می‌کند.

دلیل آن هم این است که نرم‌افزار مدرن، سخت‌افزار مدرن نیز لازم دارد، که ویندوز XP از آن بی بهره است. جدید‌ترین سخت‌افزارهایی که با این ویندوز به فروش می‌رسیدند به سال‌ها قبل باز می‌گردد و جوابگوی نرم‌افزار سنگین فوتوشاپ نسخه جدید نخواهند بود، و دست توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار را بسته نگه خواهند داشت.

این مدیر ادامه می‌دهد:

سرمایه‌گزاری روی سخت‌افزار و سیستم‌عامل جدید ما را قادر می‌سازد که نرم‌افزار با عملکرد بهتری را عرضه کنیم و تمرکز نوآوری خودمان را در جهت بهبود تجربه کاربران قرار دهیم.فوتوشاپ CS6 هم این اختلاف تکنولوژی را تا حدی نشان می‌دهد، سخت افزار بهتر در این نرم‌افزار جلوه‌های بهتر سه‌بعدی و تار کردن و نور پردازی بهتری را نتیجه می‌دهد. این امکانات برای کاربران ویندوز XP قابل انجام نیستند. با این پیام می‌خواهیم پیشاپیش از دلایل این تصمیم، مطلع شوید و بدانید که نگرش و جهت‌گیری ما برای آینده فوتوشاپ چیست. ما به تمامی کاربران خود که از ویندوز XP استفاده می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم که از این سیستم عامل به نسخه‌ای جدیدتر مهاجرت کنند تا بتوانند از نوآوری‌های نسخه‌های آینده فوتوشاپ به محض انتشار بهره‌مند شوند.

البته شرکت ادوبی، کاربران قدیمی را فراموش نکرده و اشکالات و باگ‌های نسخه CS6 را برطرف خواهد کرد. همچنین سیستم پرداخت ماهیانه 50 دلاری برای استفاده از نرم‌افزارهای Creative Suite 6 نیز برای کاربران ویندوز XP وجود خواهد داشت، ولی امکانات جدید CS7 برای کاربران ویندوز اکس‌پی عرضه نخواهد شد. باید این موضوع را در نظر داشت که ماه گذشته تعداد کاربرانی که به اینترنت متصل بودند در ویندوز 7 از تعداد این افراد در ویندوز XP پیشی گرفت.

Net-Applications-OS-share 610x156

مایکروسافت هم مایل است که مهاجرت کاربران توجیه بیشتری پیدا کند. همچنین گوگل نیز گفته است که اپلیکیشن‌هایش در اینترنت اکسپلورر 8 اجرا نخواهد شد. همانطور که کاربران زومیت مطلع هستند، نسخه 9 اینترنت اکسپلورر ویندوز XP را پشتیبانی نمی‌کند و ویندوز 8 نیز با اینترنت اکسپلورر 10 منتشر خواهد شد. با این اوصاف باید زمینه را برای انتشار ویندوز 8 کم کم آماده کرد. البته باید در مورد گوگل این را اضافه کنم که قاعدتا کاربران ویندوز XP می‌توانند با نصب مرورگرهای دیگر مانند فایرفاکس یا کروم به سرویس‌های گوگل دسترسی داشته باشند.

به نظر شما کاربران ویندوز XP باید به ویندوز 8 مهاجرت کنند؟ یا نصب ویندوز 7 برای آنها کافی خواهد بود؟ با وجود سیستم‌های ابری آیا باز هم نیاز به سخت‌افزار و یا سیستم عامل خیلی قدرت‌مند وجود دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات