۵ قابلیتی که آیفون جدید برای محو کردن اندروید نیاز دارد

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
مطالعه 4 دقیقه
امروز دیگر نوبت اپل است. خیلی‌ها انتظار این کنفرانس را می‌کشیدند. کنفرانسی که بعضی امیدوارند در آن شاهد پاسخ مقتدرانه اپل به رقبا باشند. رقبایی که حالا دیگر نمی‌توان به راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. آنچه اپل نیاز دارد، محصولی بی‌نظیر است که با آن بتواند به انتقادها خاتمه دهد. این محصول باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ با زومیت همراه باشید تا به این مسأله دقیق‌تر نگاه کنیم.
تبلیغات

پیش‌نوشت: دیدگاه‌های مطرح شده، نظر شخصی نگارنده است. حق اظهار نظر برای تمامی کاربران عزیز در بخش نظرات محفوظ بوده و از دیدگاه همه زومیتی‌های فهیم استقبال می‌شود.

آیفون ۵، به احتمال قریب به یقین امروز از راه خواهد رسید. با برگزاری کنفرانس خبری اپل که حالا کمتر از ۱۰ ساعت به شروع آن زمان، باقی مانده، بار دیگر من (شاید نظیر خیلی‌های دیگر)، درگیر حالتی بین عشق و نفرت نسبت به اندروید شده‌ام.

متن‌باز بودن نسبی ساندویچ بستنی و آب‌نبات پاستیلی اندروید احساس خوبی به من می‌دهد، اما آی اپل احساس بهتری برای طرفداران خود مهیا خواهد کرد؟

آیفون 4S تاثیر زیادی در روی گردانی من از اکوسیستم موبایل گوگل، مؤثر بود اما آیفون جدید می‌تواند یک تحول بزرگ‌تر در من ایجاد کند. تحولی که مقاومت در برابر آن سخت است. تحولی که با داشتن چند ویژگی، نتیجه‌ای جزء محوکردن کامل اندروید برای من نخواهد داشت. مقصود و انتظار من از آیفون جدید در ادامه آمده است.

پیشتیبانی از LTE 4G در آیفون جدید، غیرقابل چشم‌پوشی است

این مسأله یکی از کارشکنی‌های آیفون 4S بود که مرا دوباره به آغوش اندروید بازگرداند و نتیجه آن این شد که من از آیفون صرف نظر کردم و جدیدترین گوشی اندوریدی بازار را در آن زمان خریدم.

این مسأله مانند آنچه در نسل‌های قبلی آیفون نیز وجود داشته است، یکی از مشکلات آیفون 4S محسوب می‌شود. یعنی نمی‌تواند از شبکه‌ای بهره ببرد که در یک سال گذشته با سرعت فزاینده‌ای در حال گسترش بوده است. (البته نه در ایران که حتی سرویس‌های تنها اپراتور 3G نیز با محدودیت سرعت روبرو است.)

اگر تنها یکبار از LTE استفاده کنید، دیگر تصور زندگی بدون آن برایتان غیرممکن خواهد بود. معرفی آیفون جدیدی که از LTE پشتیبانی نکند، دیوانگی محض است. اما جای نگرانی نیست. احتمال معرفی آیفونی که کاری به LTE نداشته باشد، تقریباً صفر است.

در حقیقت احتمالاً یکی از دلایل مهم وقفه تقریباً یک ساله اپل تا ارائه آیفون جدید همین مسأله است. اپل می‌خواهد مشابه سایرین سوار قطار 4G شود.

مقاله‌های مرتبط:

    ارائه پورت‌های استاندارد برای شارژ و وجود حافظه قابل تعویض

    این از همان مواردی است که من و اپل را به هم نزدیک‌تر می‌کند. برای من خبر خوشی است که کمپانی بلاخره دست از سر کانکتور ۳۰ پین برداشت. کانکتوری که کاربر گمان می‌کرد قرار است به یک پرینتر متصل شود تا یک تلفن‌همراه! اما معرفی یک پورت ۸ پین جدید هم، چندان چنگی به دل نخواهد زد.

    اگر اپل قصد ندارد از یک پورت استاندارد برای گوشی‌های خود استفاده کند، حداقل می‌تواند با کارت‌های حافظه microSD مهربانتر باشد و با قابل تعویض کردن آن، افزایش حجم حافظه و انتقال اطلاعات را آسانتر از گذشته کند.

    اما اگر حقیقت را بخواهید، من نسبت به این قضیه آن‌چنان امیدوارم نیستم.

    پوشش زنده کنفرانس معرفی آیفون ۵ اپل، چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰ در زومیت

    صفحه نمایش بزرگ‌تر و رزولوشن بی‌نظیر

    ممکن بعضی‌ها با من عقیده نباشند اما به نظر من وقتی صحبت از صفحه‌نمایش موبایل‌ها است، هرچه بیشتر، بهتر است. به عبارتی، به عقیده من تا زمانی که می‌توان گوشی را در جیب قرار داد، سایز آن عالی است.

    شایعه‌های مطرح شده در این زمینه، خیلی خوشایند بودند ولی به شخصه ترجیح می‌دهم سایز آیفون جدید به ۵ اینچ رسیده باشد، یعنی تقریباً هم اندازه سه گالکسی معروف، نوت، نکسوس و اس۳.

    اگر رزولوشن صفحه نمایش جدید آیفون نیز بی‌نظیر باشد که چه بهتر،‌ این یکی از مواردی است که من امروز در انتظارش هستم.

    انتقال ساده اطلاعات از اندروید به آیفون

    شاید از نظر شما من قدیمی باشم اما من زیادی اهمیت نمی‌دهم که شخصی به نام سیری در تلفن همراه خاطرخواه و گوش به فرمان من باشد. به جای آن بهتر است یک امکان جدید برای انتقال اطلاعات من به اکوسیستم اپل به کمک جناب سیری معرفی شود، اطلاعاتی که در حال حاضر در سرورهای گوگل و در سرویس‌هایی نظیر جی‌میل و تقویم قرار گرفته‌اند.

    برای مثال ادغام شدن و کارکردن سیری با سرویس‌هایی مثل جی‌میل و کروم می‌تواند ایده‌ خوبی باشد. ولی افسوس، من نسبت به این قضیه هم آن‌چنان امیدوارم نیستم.

    چیزی دیگری به آیفون جدید اضافه شود؟ بله خواهشاً

    بسیار خب، اپل از دادن اجازه دسترسی کی‌بوردهای دیگر نظیر Swype به دستگاه‌های خود استقبال نمی‌کند. هر چند ممکن است این کار باعث شود کاربران اندروید به iOS طعنه بزنند ولی اگر واقع‌‌بین باشیم این کار ممکن است باعث بروز مشکلاتی نیز بشود. با این حال کمی نوآوری در قسمت ورود اطلاعات چیز بدی نیست. در غیراینصورت من مجبور به جیلبرک کردن آیفون و نصب کی‌بردهای لمسی متفرقه خواهم شد.

    شخصاً دوست دارم امکانات دیگری را نیز در آیفون جدید ببینیم. امکاناتی مانند شارژ بی‌سیم یا NFC ولی این ویژگی‌ها نسبت به موارد فوق در درجه اهمیت کمتری قرار دارند.

    در‌واقع مواردی که پیش‌تر ذکر شد، برای من منطقی‌تر و موجه‌تر هستند که آن‌ها را از باارزش‌ترین شرکت تاریخ آمریکا انتظار داشته باشم. اما در بهترین حالت گمان می‌کنم حداکثر سه ویژگی از موارد فوق در آیفون جدید وجود داشته باشد.

    شاید در کنفرانس اپل، امکاناتی در آیفون معرفی شود که مرا وادار به بازنگری در انتظاراتم از اپل کند. تا آن زمان احتمالاً به زندگی در کنار گوشی اندرویدی خود ادامه خواهم داد. شاید یک برنامه ناقص اندرویدی دیگر، مرا بیشتر برای پرش به سوی iOS آماده کند.

    شما چه انتظاری از آیفون جدید دارید؟ در چه صورت حاضر خواهید بود آیفون جدید را خریداری کنید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات