کمی به خود استراحت داده و از بازی‌های کلاسیک آتاری در مرورگر خود لذت ببرید

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
آتاری بازی‌های قدیمی خود را در بستر وب و از طریق مرورگر در اختیار عموم قرار داده است.
تبلیغات

آتاری، سازنده قدیمی بازی‌های ویدیویی طی یک همکاری مشترک با تیم ویندوز مایکروسافت، برخی از محبوب‌ترین بازی‌های کلسیک کنسول آتاری را برپایه HTML5 پیاده سازی نموده و در دسترس عموم قرار داده است. هدف اصلی مایکروسافت از این همکاری نمایش قدرت مرورگر اینترنت اکسپلور و پشتیبانی آن از HTML5 است.

امروزه علاوه بر مرورگرهای کامپیوتر، اکثر ابزارهای هوشمند از تبلت تا تلفن هوشمند نیز از HTML5 پشتیبانی می‌کنند به همین دلیل شما می‌توانید بازی‌های آتاری را در ابزارهای مختلف و از طریق مرورگر وب بازی کنید.

آتاری اولین بازی خود را با نام Pong در سال ۱۹۷۲ منتشر کرد، این بازی تنیس ۲ بعدی و فوق‌العاده ساده و بدون گرافیک، به سرعت محبوب شد و آتاری پس از آن چندین بازی کلاسیک دیگر را تولید و منتشر کرد. حال آتاری در سال ۲۰۱۲ به دنبال این بوده که تجربه بازی‌های قدیمی خود را برای کاربران امروزی به ارمغان آورد. در همین راستا از تیم ویندوز مایکروسافت کمک گرفته تا بازی‌ها را با HTML5 و CSS3 پیاده سازی‌کنند.

هرچند در قسمت‌های مختلف این وب‌سایت مرورگر اینترنت اکسپلور مایکروسافت برای اجرای بازی‌ها پیشنهاد می‌شود اما شما می‌توانید از هر مرورگری که از HTML5 پشتیبانی می‌کند، برای اجرای بازی‌های پورت شده آتاری استفاده کنید.

مایکروسافت تغییراتی در ظاهر بازی‌ها ایجاد کرده و گرافیک آنها را ارتقاء داده است. نتیجه همکاری مشترک آتاری و مایکروسافت را در وب‌سایت arcade.atari.com مشاهده کرده و نظر خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات