تلویزیون OLED Multi View سامسونگ، ۲ ویدیو متفاوت را در یک تلویزیون ۵۵ اینچ، نمایش می‌دهد

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
نمایش ۲ تصویر برروی یک نمایشگر فناوری تازه‌ای نیست، پیش‌تر شارپ و دیگر شرکت‌ها نیز از این فناوری در محصولات خود استفاده کرده‌اند حتی نمایشگر به کار رفته در برخی از اتومبیل‌های امروزی، تصاویر متفاوتی را برای راننده و دیگر سرنشینان نمایش می‌دهند. سونی نیز پیش‌تر در نمایشگاه E3، نمایشگر پلی‌استیشن خود را معرفی کرده بود که در آن هر کدام از دو بازیکن تصویر مخصوص به بازی خود را برروی تلویزیون مشاهده می‌کردند. حال سامسونگ فناوری جذاب مشابه را برروی تلویزیون ۵۵ اینچ OLED به نمایش گذاشته است.
تبلیغات

در این فناوری افراد مختلف قادر خواهند بود در یک نمایشگر تصاویر مورد نظر خود را مشاهده کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید فیلم مورد علاقه خود را در تلویزیون مشاهده کرده و همزمان همسر شما هم قادر خواهد بود تا برنامه تلویزیونی مورد نظرش را تماشا کند. برای نمایش تصاویر مختلف در این تلویزیون، از یک عینک شبیه عینک‌های سه بعدی استفاده شده است. برروی این عینک یک دکمه تعبیه شده که با فشار دادن آن بین تصاویر مختلف تغییر حالت داده می‌شود. حال اگر دو نفر دو عینک متفاوت را برروی چشم خود قرار دهند می‌توانند بین تصاویر منابع ورودی مختلف تغییر حالت دهند.

سامسونگ این فناوری را برروی تلویزیون ۵۵ اینچ OLED و زیبای خود در نمایشگاه IFA 2012 به نمایش گذاشته است. ویدیو مربوط به کارکرد این فناوری را در ادامه مشاهده می‌کنید:

جالب است بدانید که با سویچ کردن بین تصاویر مختلف صدای هر کدام از ورودی‌ها نیز از طریق هدفون برای کاربر پخش می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات