سامسونگ نمونه اولیه از یک لپ‌تاپ با ۲ صفحه نمایش 2560 در 1440 پیکسلی را به نمایش گذاشت

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه‌های مهم، دیدن محصولات آینده شرکت‌ها است. بسیاری از این محصولات شاید هیچ وقت به بازار مصرف‌کنندگان عادی مانند ما نرسند، اما دیدن این محصولات که در اوج توان تکنولوژیکی شرکت‌ها قرار دارند خالی از لطف نیست. در گوشه‌ای از نمایشگاه IFA امسال شرکت سامسونگ چند نمونه آزمایشی را به نمایش گذاشته بود که بعضا دارای ساختاری عجیب بودند، برخی از آن‌ها نیز قبلا توسط دیگر شرکت‌ها ارایه شده بودند و برای دوستداران گجت تازگی نداشتند. با زومیت همراه باشید تا با یک نمونه از این لپ‌تاپ‌های جدید آشنا شوید.
تبلیغات

این نمونه‌ها بیشتر برای آزمایش این هستند که کدام طراحی برای ارایه بهترین تجربه ویندوز 8 مناسب‌تر است. تعدادی از آن‌ها در پشت شیشه قرار داشتند و دسترسی به آن‌ها وجود نداشت، این نمونه‌ها متشکل از لپ‌تاپ‌های هیبریدی، کشویی، صفحه چرخشی و انواع دیگر لپ‌تاپ‌های ترکیب شده با تبلت را شامل می‌شدند. و یک Memo PC که طراحی بسیار شبیه به تبلت اندرویدی سونی را داشته و با استفاده از S-Pen همانند یک دفترچه یادداشت عمل می‌کرد. هنوز هیچ‌کدام از این مدل‌ها برنامه تولید انبوه ندارند و باید دید کدامیک موفق به کسب اجازه برای حضور در بازار را خواهند شد.

تعدادی از این نمونه‌های آزمایشی دردسترس بازدیدکنندگان قرار داشتند و مردم می‌توانستند با آن‌ها کار کنند. در میان این نمونه‌ها مدلی وجود دارد که به شکل یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی سری ۹ سامسونگ است و از دو صفحه‌نمایش با رزولوشن WQHD یا 2560 در 1440 پیکسل بهره می‌گیرد که پشت به هم قرار گرفته‌اند. البته این کار جدیدی نیست و قبلا اسوس با مدل Taichi دقیقاً همین ایده را در نمایشگاه Computex به نمایش گذاشته بود. چیزی که در مورد این لپ‌تاپ جالب است، اول از همه رزولوشن بسیار بالا و تراکم پیکسلی همانند مک بوک رتینا (220 پیکسل در اینچ) است و دوم بدنه نازک این لپ‌تاپ هیبریدی است.

اگر به یاد داشته باشید یکی از شایعات مهم چند ماه اخیر حضور مدل ۱۳ اینچ رتینا بود و این‌طور که به نظر می‌رسد سامسونگ زودتر این صفحه‌نمایش را در IFA به همگان نشان داده است و شاید با اینکار خواسته تا حدی به چهره رقیب خود صدمه بزند. همان‌طورکه می‌دانید این نمونه‌های آزمایشی اکثر اوقات محرمانه هستند و شرکت‌ها هیچگاه اجازه نمی‌دهند که رقبا از برنامه‌های آینده آن‌ها کوچک‌ترین اطلاعاتی کسب کنند. به هر حال این موضوع به سود دوستداران گجت بوده تا از دیدن این همه تکنولوژی در یکجا لذت ببرند. ویدیوی مربوط به این نمونه‌های آزمایشی را درپایین مشاهده خواهید کرد:

نظر شما در مورد این نوع از محصولات غیرمعمول و متفاوت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات