رقیبی برای سیری: گوگل جستجوی صوتی هوشمند را برای iOS منتشر می‌کند

پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قصد دارد اپلیکیشن جستجوی خود را برای iOS بروزرسانی نموده و قابلیت جستجو بر اساس دستورات صوتی را به آن اضافه کند. پس از آن شما می‌توانید موارد مورد نظر خود مانند گزارش وضعیت آب و هوا را از طریق دستورات صوتی از این برنامه بپرسید. در واقع این قابلیت همان امکانی است که در نسخه 4.1 اندروید ( آبنبات پاستیلی) معرفی شده بود و از جهات مختلف به کارکرد سیری شباهت دارد. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده طراحی شده و با زمینه سفید گوگل هماهنگی دارد. دکمه جستجوی صوتی نیز با انیمیشن‌های سریع در صفحه ظاهر می‌‌شود.
تبلیغات

نتایج جستجو شباهت بسیار زیادی با نتایج حاصل شده در آبنبات پاستیلی دارد، از جمله قدرت تشخیص مفهوم جملات و تشخیص آنچه کاربر به دنبال است. نتایج جستجوی صوتی برخلاف آنچه در آبنبات پاستیلی وجود دارد همانند قبل و در قالب ظاهر خود جستجوی گوگل نمایش داده ‌می‌شوند و با کلیک کردن روی این نتایج به یک صفحه جداگانه درون خود برنامه ارجاع داده می‌شوید که شباهت زیادی به صفحات کروم دارد.

کاربر همچنین می‌تواند این نتایج را به انجام فعالیت‌های مختلف هدایت کند، به طور مثال بگوید «یک ویدیو که فیزیک کوانتوم را توضیح می‌دهد، پیدا کن» و این برنامه به سرعت شما را به YouTube در صفحه جداگانه می‌برد و ویدیو را پخش می‌کند.

جستجوی صوتی گوگل در iOS برخلاف Google Now در آبنبات پاستیلی، نتایج سفارشی مربوط به کاربر را نمایش نمی‌دهد! به طور مثال شما در Google Now می‌توانید بپرسید «پرواز من چه ساعتی است»، تا گوگل براساس تقویم شما نتایج را بازگو کند. در واقع Google Now از Voice Search مخصوص iOS متفاوت خواهد بود، و جستجوی صوتی ارائه شده برای iOS فقط دستورات مربوط به جستجو را بصورت صوتی دریافت می‌کند. اما Google Now علاوه بر یافتن نتایج جستجو قادر به دریافت دستورات صوتی دیگر نظیر تنظیم زنگ ساعت یا قرار ملاقات و غیره نیز می‌باشد.

احتمالا تا چند روز آینده این برنامه برای دانلود در AppStore قرار خواهد گرفت، ولی هنوز گوگل اعلام نکرده که آیا این اپ توسط اپل تایید شده است یا خیر.  این شرکت فعلا فقط گفته که با اپل در حال همکاری است تا برنامه را در چند روز آینده به دست کاربران برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات