نسخه RT آفیس ۲۰۱۳ برخی از امکانات نسخه رومیزی را نخواهد داشت

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد برخی از امکانات آفیس ۲۰۱۳ را در نسخه RT این مجموعه که برروی تبلت‌های ARM تحت ویندوز ۸ نصب خواهند شد، حذف کند. براساس گزارش یک منبع نزدیک به مایکروسافت، این غول نرم‌افزاری قصد دارد نسخه پیش‌نمایش Office 2013 RT را به عنوان بخشی از سیستم‌عامل ویندوز RT در اواخر سال جاری منتشر نماید. اما کدامیک از امکانات آفیس ۲۰۱۳ در نسخه مخصوص تبلت‌ها حذف می‌شود؟
تبلیغات

براساس این گزارش مایکروسافت در سال جاری نسخه پیشنمایش آفیس ۲۰۱۳ مخصوص ویندوز RT را منتشر می‌کند، همچنین می‌دانیم که نسخه نهایی آفیس ۲۰۱۳ مخصوص تبلت‌ها در اوایل سال ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد.

مایکروسافت برای بهینه‌سازی سیستم‌عامل Windows RT (ویندوز ۸ مخصوص ابزارهای مبتنی بر پردازنده‌های ARM مانند تبلت‌ها)، تصمیم گرفته تا برخی از امکانات آفیس را در نسخه RT آن حذف کند تا مطمئن شود که طول عمر باتری و قابلیت اطمینان آنها افزایش یابد.

مقاله‌های مرتبط:

    از جمله مواردی که مایکروسافت قصد دارد در نسخه RT آفیس ۲۰۱۳ حذف نماید می‌توان به ماکروها، قابلیت نصب افزونه‌ها و پشتیبانی از زبان VBA اشاره کرد. این منبع نزدیک به مایکروسافت همچنین اعلام نموده که این غول نرم‌افزاری قصد دارد چند قابلیت کوچک دیگر را نیز از Office 2013 RT حذف نماید.

    برای تایید این موارد باید منتظر اعلام رسمی مایکروسافت بمانیم اما سخنگوی این شرکت اعلام کرده که هنوز هیچ‌یک از بسته‌های جدید نرم‌افزاری ویندوز ۸ نهایی نشده‌اند. ما همچنین می‌دانیم که آفیس ۲۰۱۳ بصورت پیش‌فرض برروی تبلت‌های ARM نصب خواهند شد.

    نظر شما در این باره چیست؟ مایکروسافت در ابتدای کار اعلام نموده بود که تفاوتی بین نسخه RT و نسخه رومیزی ویندوز و نرم‌افزارهای تحت این دو پلتفرم وجود نخواهد داشت اما هر روز خبرهای تازه‌ای در رابطه با محدودیت‌های نسخه‌های RT به گوش می‌رسد که باعث نگرانی بیش از پیش کاربران مشتاق  تبلت‌های ویندوز ۸ می‌شود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات