اپل نرم‌افزار یوتیوب را در iOS 6 حذف می‌کند، گوگل نیز برروی ساخت نسخه مستقل کار می‌کند

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
اپل در زمان معرفی iOS 6 خبر از جدایی سیستم‌عامل خود از سرویس نقشه گوگل داد، اما علاوه بر این، سرویس ارزشمند دیگر غول جستجوی جهان نیز در iSO 6 وجود نخواهد داشت. در iOS 6، نرم‌افزار یوتیوب حذف می‌شود، در عوض کاربران آیپد، آیفون و آیپاد می‌توانند از طریق مرورگر سافاری یا نرم‌افزار مستقل جداگانه یوتیوب استفاده نمایند.
تبلیغات

اپل اعلام کرده که گواهی یوتیوب در iOS منقضی شده است و ظاهرا قصد تمدید آن را نیز ندارد. دلیل این اقدام اپل هنوز مشخص نیست اما شاید این شرکت از بابت پرداخت حق گواهی استفاده از یوتیوب در iOS خسته شده باشد و یا شاید هم دوست نداشته باشد سرویس‌های گوگل بصورت پیش‌فرض برروی سیستم‌عاملش نصب شوند. البته شاید در نهایت این تغییرات به سود مشتری تمام شوند چون طی سال‌های اخیر نرم‌افزار یوتیوب تحت iOS تغییرات چندانی نکرده و بهبودی در آن ایجاد نشده است، اما حالا که این نرم‌افزار بصورت مستقل و توسط گوگل توسعه داده می‌شود احتمالا شاهد تغییرات تازه و بهبودهای قابل ملاحظه‌ای خواهیم بود.

کل بیانیه اپل در باره حذف یوتیوب از iOS این است:

گواهی ما برای قرار دادن یوتیوب در iOS به پایان رسیده است، مشتریان می‌توانند از طریق مرورگر سافاری به یوتیوب دسترسی داشته باشند، گوگل نیز در حال تولید نرم‌افزار مستقل یوتیوب برای iOS است که به زودی در App Store قرار خواهد گرفت.

براساس گزارش انگجت: هرچند یوتیوب از iOS 6 حذف خواهد شد اما در iOS 5 باقی خواهد ماند. به نظر می‌رسد گواهی گوگل به اپل اجازه می‌دهد تا از یوتیوب برروی نسخه‌های قدیمی iOS استفاده نماید. همچنین شواهد نشان می‌دهند که اپل نیز تمایلی به حذف این سرویس از نسخه‌های فعلی و ایجاد مشکل برای کاربران خود نیست.

مقاله‌های مرتبط:

    تیم یوتیوب نیز طی بیانه‌ای اعلام کرده که در حال کار مشترک با اپل است تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربران iOS در زمان استفاده از نرم‌افزار یوتیوب ایجاد کند. براساس این بیانیه کاربران از این پس بروزرسانی‌های بیشتری را دریافت خواهند کرد و امکانات تازه‌ای را در نرم‌افزار یوتیوب شاهد خواهند بود.

    به نظر می‌رسد حذف یوتیوب از iOS به سود مشتریان و هر دو شرکت اپل و گوگل است، نظر شما در این باره چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات