نسل جدید اولترابوک‌ها با پردازنده Haswell اینتل عرضه خواهند شد

یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی اطلاعاتی در مورد نسل جدید پردازنده‌های اینتل با نام Haswell به بیرون درز کرده، پردازنده‌هایی که قرار است جانشین Ivy Bridge شوند و باعث تولید اولترابوک‌های ارزان قیمت و قدرتمند ویندوز ۸ گردند. در حال حاضر اولترابوک‌ها در حال درجا زدن با سیستم‌عامل ویندوز ۷ هستند اما با عرضه ویندوز ۸ انتظار می‌رود بازار اولترابوک‌ها نیز از رکود خارج شود. در ادامه جزئیات بیشتری در مورد آینده اولترابوک‌ها و نسل جدید پردازنده‌های اینتل مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

 از آنجایی که ویندوز ۸ این روز‌ها به یکی از داغ‌ترین موضوعات محافل فناوری تبدیل شده است توجه کمتری به پردازنده‌های جدید اینتل، Haswell می‌شود، پردازنده‌ای که قرار است در سری سوم اولترابوک‌ها بکار گرفته شود. پردازنده‌های Haswell اینتل که جانشین معماری Ivy Bridge خواهد شد براساس همان لیتوگرافی ۲۲ نانومتری طراحی شده است.

Haswell در حقیقت اولین تراشه اینتل است که هدف اصلی از طراحی آن، تولید کامپیوترهای باریک بوده است. احتمالا پردازنده گرافیکی یکپارچه شده (GPU) با پردازنده‌های Haswell نیز قوی‌تر خواهد شد تا بازده گرافیکی اولترابوک‌ها افزایش یابد.

تا قبل از عرضه پردازنده‌های Haswell، اولین نسل اولترابوک‌های ویندوز ۸ که انتظار می‌رود توسط کمپانی‌هایی همچون ایسر، لنوو تولید شوند، مجهز به پردازنده‌های Ivy Bridge خواهند شد. اما زمانی که پردازنده‌های Haswell وارد بازار شوند قیمت اولترابوک‌ها کاهش یافته و قدرت آنها نیز افزایش خواهد یافت. در نظر داشته باشید که Haswell تا سال ۲۰۱۳ وارد بازار نخواهد شد.

از طرفی توجه داشته باشید که مایکروسافت تبلت سرفیس خود (با ویندوز Pro و پردازنده اینتل) را تا ژانویه عرضه نخواهد کرد. شاید منتظر Haswell باشد؟ شاید هم نسل دوم سرفیس با Haswell عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات