چگونه نوار وضعیت دستگاه اندرویدی خود را سفارشی نماییم؟

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه به صورت پیش‌فرض امکان سفارشی‌سازی نوار وضعیت اندروید وجود ندارد اما با این اپلیکیشن می‌توانید آن را به سلیقه‌ی خود تغییر دهید.
تبلیغات

نوار وضعیت اندروید از معدود بخش‌های این سیستم عامل است که قابل سفارشی‌سازی نیست. برنامه Omega StatusBar به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیام‌های جدیدی را به نوار وظیفه اضافه کرده، جلوی برنامه‌هایی که اطلاع‌رسانی‌های نامطلوب و آزاردهنده دارند را بگیریم و بسیاری کارهای دیگر را با این نوار انجام دهیم.

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید

اگر از ‌چند نسخه اندروید استفاده کرده‌اید، حتما متوجه تغییراتی که به مرور در نوار وظیفه (Status Bar) ایجاد گردیده،  شده‌ید. این بخش از سیستم‌عامل اندروید بسیار کاربردی است، ولی دلیلی وجود ندارد که نتوانیم این بخش از اندروید متن باز را به شکل دلخواه خودمان سفارشی کنیم. Omega StatusBar یک اپ سفارشی‌سازی است که به شما این امکان را می‌دهد تا تم‌های زیبا و چند اطلاع‌رسانی دیگر غیر از موارد اصلی را به نوار وضعیت بیافزایید. در زیر روش کار با آن را به شما آموزش می‌دهیم.

۱. برنامه را دانلود کنید.

لینک دانلود برنامه Omega StatusBar

۲. برنامه را اجرا کنید.

۳. در ابتدای کار گزینه Accessibility را لمس کنید. با این کار به منوی تنظیمات دستگاهتان وارد می‌شوید و در آنجا باید جلوی گزینه Omega StatusBar تیک بزنید. وقتی‌ به برنامه بازگردید می‌بینید که جلوی Accessibility نشانه فعال بودن حک شده است. این کار به برنامه دسترسی لازم برای انجام امور را اعطا می‌کند.

۴. وقتی به برنامه بازگشتید دکمه جلوی بالاترین بخش آن یعنی عنوان Omega StatusBar را لمس کنید تا برنامه راه‌اندازی شود.

۵. اگر می‌خواهید هر بار با روشن شدن گوشی یا تبلت، این برنامه نیز آغاز به کار نماید، گزینه Start on Boot را فعال نمایید.

۶. در ادامه محیط نرم‌افزار را مشاهده می‌کنید، می‌توانید اطلاع‌رسانی‌های مختلف را اضافه یا حذف کنید.

omega-statusbar-screenshot

۷. برگه Popups را در بخش بالای برنامه انتخاب نمایید. ممکن است بسیاری از برنامه‌های کاربردی را رو دستگاهتان داشته باشید که تنها مورد آزاردهنده آنها اطلاع‌رسانی‌های بی‌موردشان است. آنها را به این قسمت اضافه کنید.

۸. برگه Themes را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید شکل و شمایل نوار وظیفه خود را تغییر داده و تم‌های جدید را از Play Store دریافت نمایید. نسخه رایگان فقط یک تم دارد، اما چند تم رایگان نیز در فروشگاه گوگل پلی وجود دارد که یکی از آنها نیز شبیه به آیفون است.

این نرم‌افزار خوب و کاربردی حتما توجه شما را جلب می‌کند و بد نیست بدانید که توسعه‌دهندگان آن قول داده‌اند تا گزینه‌های بیشتری را به آن بیافزایند. شما نیز تجربه خود در استفاده از این ابزار را با ما به اشتراک بگذارید. اگر ابزار دیگری با کاربرد مشابه می‌شناسید، آن را به ما معرفی کنید.

به‌روزرسانی: این اپلیکیشن به کار خود خاتمه داده است و دیگر در دسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات