نمایشگر IGZO شارپ با مصرف بسیار پایین و رزولوشن فوق‌العاده بالا به نمایش درآمد

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌ها از فضای نمایشگاه‌های چون IFA و CES برای معرفی تکنولوژی‌های جدید خود استفاده می‌کنند، تا بتوانند علاوه بر بهبود چهره برند خود، سازندگان بزرگ محصولات را نیز به سمت خود جلب نمایند و همزمان آینده این تکنولوژی را تضمین کنند.در همین راستا شرکت شارپ نیز تکنولوژی جدید IGZO نمایشگر خود را به نمایش گذاشته است. این نمایشگرها که انتظار می‌رود به زودی در تبلت و تلفن‌های هوشمند بکار گرفته شوند، رزولوشن فوق‌العاده بالا را به همراه مصرف بسیار پایین ارائه می‌کنند.
تبلیغات

تکنولوژی IGZO -Indium Gallium Zinc Oxide توسط شرکت شارپ با همکاری یک شرکت سازنده نیمه‌رسانای دیگر تولید شده است. به گفته شارپ این LCDها نسبت به LCD TFTهای معمولی دارای درجه بالاتری از نیمه شفافی هستند. این موضوع به این معنا است که برای روشنایی تصویر به تعداد کمتری از LED نیاز دارند، در نتیجه پنل‌های با رزولوشن بالاتر، مصرف پایین‌تر را داشته و حساسیت صفحه لمسی نیز افزایش خواهد یافت. همچنین این پنل‌ها دارای نویز سیگنال کمتری نسبت به نمونه‌های معمولی هستند.

این شرکت فعلا پنل مجهز به فناوری IGZO را در سه اندازه تولید کرده است:

  • یک صفحه نمایش 10 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل
  • یک صفحه نمایش 7 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل 
  • یک صفحه نمایش 32 اینچی با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل

همچنین شارپ یک تبلت 7 اینچی را که به این نوع صفحه نمایش مجهز شده را در نمایشکاه IFA 2012 به نمایش گذاشته است. هنوز این شرکت سخنی از مشتریان و تولیدکنندگانی که از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد به میان نیاورده است. تنها به این موضوع اشاره شده که محصولاتی که دارای تکنولوژی IGZO هستند در سال 2013 به بازار عرضه خواهند شد.

مصرف پایین و رزولوشن بالای این نوع از نمایشگرها باعث می‌شود تا تبلت، تلفن و شاید اولترابوک‌های با کیفیت‌تر و طول عمر باتری بالاتر تولید شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات