رونمایی از Envy X2: تلاش تازه برای محو کردن خط میان تبلت و لپ‌تاپ

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
اچ پی تبلت Envy X2 را یک کامپیوتر هیبریدی می‌نامد. این دستگاه شبیه نت‌بوکی است که مانیتور آن جدا می‌شود و به عنوان یک تبلت ویندوز 8 مستقل عمل کند. این ایده را ما بارها از سوی شرکت‌هایی مانند اسوس برای اولین بار و بعدها از سوی سامسونگ و بقیه تولید کنندگان مشاهده کرده‌ایم. به نظر می‌رسد که این نوع از تبلت‌ها محبوب‌تر از انواع دیگر هستند! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلت هیبریدی جدید اچ‌پی، خواندن مقاله را ادامه دهید.
تبلیغات

این تپتاپ دارای پردازنده اتم شرکت اینتل از نوع Clover Trail است و از NFC پشتیبانی می‌کند. Envy X2 با 32 یا 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD عرضه می‌شود و از قلم دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند. وزن بخش تبلت این تپتاپ 680 گرم است که نصف وزن کلی را تشکیل می‌دهد. همچنین یک دوربین HD نیز در جلو و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در عقب Envy X2 جای داده شده و از سیستم Beats Audio نیز پشتیبانی می‌کند.

شاید مهمترین خصوصیت این تپتاپ استفاده از پنل IPS برای صفحه نمایش باشد که البته رزولوشن نسبتا پایین 1366 در 768 را دارا است. این صفحه نمایش تصویری روشن و واضح را ارایه می‌دهد. دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در پشت تبلت تعبیه شده‌اند و دکمه پاور روی بخش صفحه کلید قرار ندارد، به گفته اچ پی وجود دو دکمه پاور باعث سردرگمی مشتریان خواهد شد.

سیستم لمسی صفحه نمایش این تپتاپ بسیار خوب و روان کار می‌کند و تمامی دستورات حرکتی ویندوز 8 را به درستی اجرا می‌نماید. در مورد صفحه نمایش Envy X2 مشکل کوچکی که وجود دارد این است که اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند.

بخش کی‌برد این تپتاپ، یک صفحه کلید و یک تاچ پد را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دکمه‌های صفحه کلید طراحی خوبی داشته و بر خلاف صفحه کلید بسیاری از تپتاپ‌ها از ارتفاع کافی برخوردار هستند. همچنین تاچ‌پد این محصول نیز از جنسی جلا یافته و صاف برخوردار است و عملکرد بسیار مناسبی در پیمایش صفحات ویندوز 8 دارد. این موضوع جالب است که وجود صفحه لمسی باعث بی‌توجهی به این موارد پایه‌ای نشده است و این موضوع برای کسانی که هنوز به رابط کاربری جدید عادت ندارند ویژگی مناسبی است. سیستم اتصال تبلت به بخش لپتاپ از دو بخش مغناطیسی تشکیل شده که صفحه نمایش را در جای خود برروی بخش کی‌برد به خوبی نگه می‌دارد. همچنین با فشردن قفل مربوطه روی بخش صفحه کلید می‌توان به راحتی تبلت را از بخش صفحه کلید جدا کرد.

Envy X2 همانند ترنسفورمرهای اسوس دارای دو باتری یکی در دل تبلت و یکی در داخل بخش کی‌برد است. هر دو بخش نیز پورت شارژ دارند، هنگامی که تبلت با صفحه کلید متصل است اول باتری صفحه کلید مصرف می‌شود و اگر به شارژ متصل باشد اول باتری تبلت شارژ می‌گردد. وقتی تبلت به صفحه کلید متصل است، باتری زیر دستگاه زاویه‌ای ایجاد می‌کند که برای تایپ کردن مناسب است.

[widgetkit id=232]

در مورد قیمت این تپتاپ، اچ پی سخنی به میان نیاورده و تنها به گفتن زمان انتشار پیش از پایان سال میلادی قناعت کرده است. اچ پی اعلام کرده برای بهبود این محصول حتی ممکن است تاریخ انتشار را به عقب بیاندازد تا همه چیز آنطور که انتظار دارد در این محصول گنجانده شود. Envy X2 رقبای سرسختی از سوی شرکت‌هایی مانند سامسونگ خواهد داشت که امکان حمایت از شبکه نسل سوم و چهارم و همچنین S-Pen را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

در این طوفان محصولات ویندوز 8، کدام شکل و کدام نوع محصول برای شما جداب‌تر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات