اولترابوک ایسر Aspire S7: بدنه آلومینیومی، صفحه نمایش ۱۱.۶ لمسی [بروز شد]

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
شاید با معرفی تبلت، ابزارهای هیبریدی تبدیل شدنی و کامپیوترهای رومیزی لمسی ویندوز ۸، مردم لپ‌تاپ‌های قدیمی را فراموش کرده باشند. اما ایسر هنوز لپ‌تاپ‌ها را فراموش نکرده و روی سری نوت‌بوک‌های فوق‌العاده باریک Aspire S خود پافشاری می‌کند.
تبلیغات

ایسر اولترابوک بسیار جذاب Aspire S7 را به نمایشگاه IFA 2012 برلین آورده است، محصولی که به اعتقاد بسیاری یک لپ‌تاپ انقلابی و یک اولترابوک واقعی است. با اینکه جنس بدنه S7 از آلومینویم و منیزیم ساخته شده اما بسیار باریک و مستحکم است. صفحه‌نمایش ۱۱.۶ اینچی آن نیز از نوع لمسی خازنی است تا کاربر بتواند لذت کار کردن با رابط کاربری ویندوز ۸ را روی لپ‌تاپ تجربه کند.

زمانی که اینتل برای اولین بار عبارت اولترابوک را معرفی کرد، استانداردهای خاصی را برای آن تعریف کرد. به عنوان مثال اولین معیار در اولترابوک‌ها قابلیت حمل آسان‌ و متقابلا وزن کم آن‌ها است. براساس استانداردهای اینتل، اولترابوک‌ها باید فاقد درایو اپتیکال و دیسک سخت بوده و در عوض مجهز به SSD باشند. اما تولیدکنندگان به بسیاری از محصولات خود که حتی لپ‌تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی را نیز شامل می‌شود نام اولترابوک را نهاده‌اند.

اولترابوک Aspire S7 طراحی فوق‌العاده زیبا و باریک، بدنه خوش‌ساخت و با کیفیت و مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی دارد. یعنی هر آنچه از یک اولترابوک واقعی انتظار می‌رود در S7 گرد هم آمده است. متاسفانه صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی S7 دارای رزولوشن پایین ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است. اما اگر به خاطر داشته باشید ایسر اولترابوک‌های ۱۱ و ۱۳.۳ اینچی Aspire S7 را در نمایشگاه Computex تایوان نیز به نمایش گذاشت و رزولوشن صفحه‌نمایش آن‌ها را Full HD اعلام کرد. در نهایت هنوز مطمئن نیستم که S7ها با چه رزولوشنی وارد بازار خواهند شد.

صفحه لمسی این اولترابوک‌ها باعث می‌شوند تا به‌راحتی از رابط کاربری ویندوز ۸ استفاده کنید.

Aspire S7 مجهز به پردازنده Core i5 یا Core i7 از نسل سوم پردازنده‌های اینتل، 4GB حافظه RAM و 128GB حافظه SSD و پورت‌های HDMI و USB است. طول عمر باتری این لپ‌تاپ نیز حدود ۶ ساعت خواهد بود.

هنوز قیمت و زمان انتشار این اولترابوک‌ها اعلام نشده است.

بروز رسانی:

ایسر رسما اعلام کرده که نسخه نهایی اولترابوک‌های ۱۱ و ۱۳.۳ اینچی Aspire S7 با صفحه‌نمایش لمسی FULL HD (رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) وارد بازار خواهند شد. نمونه‌ای که در نمایشگاه IFA به نمایش درآمده نمونه آزمایشی است و به همین دلیل از نمایشگر با رزولوشن پایین‌تری در آن استفاده شده است.

صفحه اختصاصی زومیت برای نمایشگاه IFA 2012 را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات