تلویزیون ۸۴ اینچی 4K توشیبا، نیمه اول ۲۰۱۳ وارد بازار می‌شود

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
IFA برلین بیش از آن که نمایشگاه عرضه محصولات باشد، محل خودنمایی شرکت‌ها درمقابل رقبا است. محلی که همه می‌خواهند ثابت کنند چیزی از رقبای خود کم ندارند. پس از ال‌جی، سونی و پاناسونیک حالا نوبت توشیبا است که تلویزیون 4K خارق‌العاده خود را معرفی کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در چند روز گذشته، سه شرکت بزرگ با معرفی تلویزیون‌های ۸۴ اینچی و رزولوشن 4K خود، خبرساز شده‌اند. اگر با اصطلاح 4K آشنا نیستید باید بدانید که 4K در واقع به ۴۰۰۰ پیکسل در یک خط افقی از نمایشگر اشاره دارد. اصطلاح‌های دیگری مانند Ultra HD یا Ultra Definition یا Quad Full High Definition – QFHD که به رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل اشاره دارند نیز به همراه همان 4K بوجود آمده‌اند. در واقع 4K رزولوشن چهار برابر 1080p یا Full HD است.

ال‌جی تلویزیون 4K خود را هم‌ اکنون در کره‌جنوبی عرضه کرده و تا سپتامبر (چند روز دیگر) هم آن را وارد بازار جهانی خواهد کرد. در کنار آن، سونی نیز تلویزیون مدل XBR-84X900 خود را در تعطیلات فصل جاری به بازار می‌آورد. در این میان تلویزیون Quad Full HD توشیبا (رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰) امسال عرضه نمی‌شود. بااین‌حال، عرضه آن در نیمه نخست سال میلادی ۲۰۱۳ هم برای خبر ساز شدن آن کافی است.

محصول تازه توشیبا که از موتور CEVO 4K قدرت‌ می‌گیرد، در غرفه IFA این شرکت به نمایش درآمده است. این محصول جلوه‌‌ای چشمگیر، به‌ خصوص در درخشندگی رنگ‌ها و نمایش مناظر بزرگ‌تر دارد (خبرگزاری‌ها از احتمال پشتیبانی این تلویزیون از نقشه گوگل هم حرفهایی زده‌اند).

سخنگوی توشیبا اعلام کرده که این محصول، نیمه اول ۲۰۱۳ به‌طور هم‌زمان در آمریکا و اروپا عرضه می‌شود و احتمالاً تا زمان برگزاری نمایشگاه CES قیمت آن مشخص نخواهد شد.

برای اینکه ابعاد بزرگ این تلویزیون را به خوبی درک کنید به آیفون ۴ در گوشه پایین چپ تصویر پایین نگاهی بیاندازید:

toshiba-4k-with-iphone-rm-verge

آیا تجربه مشاهده تصویر در تلویزیون‌های 4K را داشته‌اید؟ چه نکته مهمی را درباره آنان قابل ذکر می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات