سونی تلویزیون ۸۴ اینچی براویا جدید خود را با رزولوشن 4K معرفی کرد

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طور که قبلا نیز در شایعات اشاره شده بود سونی به‌دنبال ارایه یک تلویزیون با رزولوشن 4K است. این شرکت لحظاتی قبل تلویزیون عظیم 84 اینچی خود را با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل معرفی کرد. این اندازه به نظر نمی‌رسد که برای تولید انبوه در نظر گرفته شده باشد و احتمالاً تنها تعداد محدودی از آن به فروش خواهد رسید. اگر تلویزیون فعلی شما هم‌اکنون کوچک به نظر می‌رسد در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

امروز سونی تلویزیون بسیار زیبای KD-84X9005 را معرفی کرد که از پنل LCD استفاده می‌کند و امکانات فراوان جدیدی را ارایه می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل
  • استفاده از موتور پردازش 4K X-Reality PRO
  • استفاده از سیستم صوتی میله‌ای نصب شده در کنار تلویزیون شامل 10 عدد اسپیکر کوچک
  • ایجاد صدای 3 بعدی و پردازش سیگنال صدا با کیفیت بسیار بالا
  • پشتیبانی از برنامه PlayMemories Studio که روی پلی استیشن 3 نصب می‌شود و می‌تواند عکس‌های رزولوشن بالا را در تلویزیون نمایش دهد.

اگر با اصطلاح 4K آشنا نیستید باید بدانید که 4K در واقع به ۴۰۰۰ پیکسل در یک خط افقی از نمایشگر اشاره دارد. اصطلاح‌های دیگری مانند Ultra HD یا Ultra Definition یا Quad Full High Definition – QFHD که به رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل اشاره دارند نیز به همراه همان 4K بوجود آمده‌اند. در واقع 4K رزولوشن چهار برابر 1080p یا Full HD است.

Sony 4K Bravia TV

سونی اعلام کرده که این تلویزیون فوق‌العاده در انتهای سال میلادی به بازار عرضه خواهد شد. البته منتظر یک قیمت مناسب نباشید، چون این تلویزیون به این زودی‌ها به تولید انبوه نخواهد رسید.

صفحه اختصاصی زومیت برای نمایشگاه IFA 2012 را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات