جدیدترین میهمان بنیاد لینوکس: توئیتر

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
«انجمن متن باز» هر روز بزرگ‌تر شده و به توان خود می‌افزاید. در پی پیوستن دو کمپانی بزرگ انویدیا و سامسونگ به این انجمن، حال نوبت به شبکه اجتماعی محبوب توئیتر رسیده تا اعلام کند که طی چند روز آینده رسما به این انجمن خواهد پیوست. بی‌شک این خبر برای اعضای حامی لینوکس خبری خوب و برای آن دسته از کمپانی‌ها که با نهضت متن باز مخالفت می‌کنند خبری ناامیدکننده است.
تبلیغات

بنیاد لینوکس از همان ابتدا با استقبال گرم برخی نام‌ها و برندهای بزرگ مواجه شد. آخرین آنها همان سرویس بلاگ سریع محبوب همگان، یعنی توئیتر است.

پرنده آبی اخیرا اعلام کرده که همچون انویدیا، تولید کننده بزرگ تراشه، و سامسونگ به انجمن متن باز (Open-Source) خواهد پیوست. این پیوند در مجمع آمریکای شمالی LinuxCon در کالیفرنیا رسمی خواهد شد. مدیر بخش منبع باز توئیتر، کریس آنیشزیک می‌گوید که با انجام این کار «می‌توانیم ارگانی که برای ما مهم است را حمایت کنیم و به همکاری با انجمنی بپردازیم که لینوکس را با همان سرعتی که ما توئیتر را توسعه می‌دهیم، پیش می‌برد.»

نیازی به گفتن نیست که این همکاری برای همه طرف‌های درگیر یک شرایط بُرد-بُرد است.

انجمن متن باز هر روز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. باید ببینیم که آیا در آینده باز هم نام‌های بزرگ به همکاری با این انجمن می‌پردازند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات