صفحه کلید و موشواره خود را ببوسید و کنار بگذارید، با Leap آینده در دستان شماست!

چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از ما فیلم معروف استیون اسپیلبرگ، «گزارش اقلیت» را دیده‌ایم. خیلی از ما آرزوی این را داریم که روزی کامپیوتر خود را به آن نرمی کنترل کنیم و بدون تاخیر، حرکات سه بعدی دست ما با دنیای مجازی ترکیب شود. برخی بر این باور بودند که Kinect می‌تواند به این رویا جامه‌ی عمل بپوشاند، که البته اشتباه کردند. تاخیر زیاد و دقت بسیار کم این تکنولوژی بسیاری را مایوس کرد. اما حالا این مبارزه قهرمان جدیدی دارد که شاید از رویای اسپیلبرگ هم پیشرفته تر به نظر برسد! با زومیت همراه باشید تا با چشمان خود این تکنولوژی بی نظیر را مشاهده کنید.
تبلیغات

بعد از 5 سال تحقیق و توسعه ، فن‌آوری جدیدی ساخته و پرداخته شده است که توانایی تشخیص و آمیختن شکل و حرکات دست و انتقال دقیق آن به کامپیوتر است. نام این تکنولوژی Leap است و جالب اینجاست که این دستگاه تنها 70 دلار قیمت دارد. شما با استفاده از این دستگاه می‌توانید بدون نیاز به هیچ کنترلر دیگری مانند موشواره و صفحه کلید، کامپیوتر خود را کنترل کنید.

leap-1

مایکل باکولد مدیرعامل شرکت Leap Motion در این باره می‌گوید:

ما قصد داشتیم محصولی بسازیم که یک سر و گردن از آن چیزی که مردم از کامپیوتر خود می‌خواهند بهتر باشد... و برای انجام این کار باید بتوانید حرکت انگشتان را لحظه به لحظه دنبال کنید و این کار را حتی در ناحیه یک سانتی‌متری نیز بتوانید انجام دهید.

اگر باور نمی‌کنید که این تکنولوژی یک قدم انقلابی در کنترل وسایل دیجیتال است و دستگاه‌هایی مانند Kinect را همانند اسباب بازی نشان می‌دهد، به کلیپ زیر نگاهی بیاندازید:

ایده این کار اینگونه به ذهن مدیر این شرکت رسید که به سختی می توانست اشیاء سه بعدی را در کامپیوتر با کمک صفحه کلید و موشواره اسمبل کند. او می‌گفت که حتی یک بچه ۵ ساله این کار را در عالم واقع می‌تواند انجام دهد، اما ما به سختی می‌توانیم در محیط مجازی چنین عملی را انجام دهیم.

به گفته مدیر این شرکت، دلیل اصلی شکل‌گیری این محصول ضعف بسیار بزرگ در ارتباط مردم با محیط کامپیوتر بوده است. او امیدوار است این سیستم به دور از حرکات از پیش تعیین شده طراحی شود و لزومی به این نباشد که کاربران این حرکات را به خاطر بسپارند.

برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی این شرکت حتما سر بزنید.

به زودی معرفی کاملی از این محصول خواهیم داشت و اخبار بیشتری درباره این محصول را در زومیت مشاهده خواهید کرد. به نظر شما این محصول واقعا دوباره هیجان استفاده از کامپیوتر را به کاربران باز خواهد گرداند؟ آیا دوباره حس هیجان دوران کودکی که برای بار اول با کامپیوتر مواجه شدیم را تجربه خواهیم کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات