پیش‌بینی تحلیلگران درباره نسل بعدی آیفون: احتمال فروش ۲۵۰ میلیون دستگاه آیفون ۵

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کم‌کم حواس‌ها متوجه اپل و محصولات جدیدش شده‌ است. محصولاتی که به نظر بعضی افراد قرار است سروصدای زیادی به پا کنند. اخیراً تحلیلگری به‌نام کریگ برگر طی یک گزارش، آینده درخشانی برای آیفون جدید پیش‌بینی کرده‌است.
تبلیغات

براساس اظهار نظر بعضی از تحلیلگران، اپل با ورود آیفون جدید خود احتمالاً به رقبا، خودی نشان خواهد داد.

براساس یک گزارش تحلیلی-پژوهشی انجام شده توسط کریگ برگر، تحلیلگر بازار سرمایه در شرکت FBR، آیفون جدید اپل می‌تواند در طول دوره عرضه خود تا ۲۵۰ میلیون دستگاه بفروشد.

بنا به گفته برگر، آیفون جدید به‌عنوان یک نماینده تمام‌ عیار و فرصت تاریخی برای اپل، می‌تواند به ازای هر دستگاه تا ۵۰ دلار یا در مجموع ۴۷ میلیارد دلار سود نصیب این شرکت کند.

اگر اپل به این میزان فروش برای آیفون جدید برسد، این محصول را می‌توان یک افزایش فروش خارق‌العاده و چشم‌گیر در میان تمامی‌دستگاه‌های iOS محسوب کرد.

در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان در ماه ژوئن، اپل اعلام کرد که تا پایان ماه مارس در مجموع ۳۶۵ میلیون دستگاه iOS فروخته است.

اما سؤال اینجا است که آیا اپل و آیفون جدید، واقعاً می‌توانند به چنین موفقیتی برسند؟

برگر در پاسخ به سؤال می‌نویسد:

انتظار می‌رود آیفون جدید، بهبودهای مهمی‌ نسبت به نسخه قبل داشته باشد. صفحه‌نمایش بزرگتر، پردازنده بهتر و احتمالاً پشتیبانی از NFC. که همه این‌ها در کنار هم می‌تواند به فروشی مقتدرانه منجر شوند.

علاوه بر این برگر عقیده دارد که اپل سال آینده موفق به عقد قرارداد با اپراتور چـاینامــوبایل (China Mobile) برای فروش و پشتیبانی آیفون در چین خواهد شد. برگر در این‌باره چنین می‌نویسد:

براساس پیش‌بینی ما اگر اپل با چاینا‌موبایل برای فروش و پشتیبانی آیفون به توافق برسد، موفق به فروش ۱۳ میلیون دستگاه آیفون جدید (به کاربران چایناموبایل) در نیمـه اول ۲۰۱۳ خواهد شد.

گزارش‌های اپل هم این قسمت از گزارش برگر را تأیید می‌کند که در حال مذاکره با چایناموبایل برای عرضه آیفون در کشور چین ازطریق این اپراتور است.

چایناموبایل بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه دنیا با ۶۸۸ میلیون مشترک است. اگرچه بخش کوچکی از این گروه ۶۸۸ میلیون نفری، از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند ولی این فرصت بزرگی برای اپل محسوب می‌شود.

مسئله اصلی اینجا است که برای اینکه این اتفاقات رخ دهد، اپل باید آیفون جدید خود را معرفی کند. براساس گزارش‌ها، اپل دستگاه جدید خود را ماه آینده میلادی معرفی و پس از فاصله‌ای کوتاه عرضه می‌کند. گزارشی که هنوز توسط کارخانه‌های همکار اپل و سازنده آیفون تأیید نشده‌است.

نظر شما درباره گزارش برگر چیست؟ آیا آینده آیفون جدید را روشن می‌بینید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات