گزارش اخیر گوگل: رشد اندروید ۴ نسبت به ماه گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است

پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
گوگل هر ماه نمودار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید در بازار دستگاه‌های همراه را منتشر می‌کند. در جدیدترین اطلاعات ارائه شده شاهد رشد چشمگیر اندروید نسخه ۴ (ساندویچ بستنی)، کاهش سهم نسخه ۲.۳ (نان زنجبیلی) و شروع قدرتمند آخرین نسخه اندروید یعنی ۴.۱ (آبنبات پاستیلی) هستیم.
تبلیغات

گوگل آخرین نمودار مربوط به توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را بر اساس تعداد دستگاه‌هایی که هم اکنون به فروشگاه گوگل پلی دسترسی دارند ارائه کرده است. بنا به آمار این کمپانی، هم اکنون ۱۵.۹ درصد از کل دستگاه‌های اندرویدی مجهز به ساندویچ بستنی شده‌اند که نسبت به ماه گذشته (با ۱۰.۹ درصد) جهش ۵۰ درصدی داشته است. مطمئنا این پیشرفت بسیار خوبی محسوب می‌شود، اما بد نیست بدانید که نان زنجبیلی با بیش از ۶۰ درصد از بازار اندروید هنوز هم بیشترین کاربر را در بین تمام نسخه‌های سیستم عامل گوگل دارد. نسخه ۲.۲ اندروید نیز با ۱۵.۵ درصد در جایگاه سوم است.

اما مهم‌ترین نکته درباره گزارش این ماه گوگل، این است که آبنبات پاستیلی شروع بسیار قدرتمندی داشته است. اندروبد ۴.۱ طی ماه گذشته توانسته در بازار اندروید ۰.۸ درصد سهم کسب کند. به نظر عدد کوچکی است، اما اگر به این نکته توجه کنید که آبنبات پاستیلی فعلا فقط روی دستگاه‌های برند نکسوس و تبلت Xoom موتورولا وجود دارد، متوجه حضور قدرتمند اندروید جدید می‌شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات