مایکروسافت مشخصات طول عمر باتری تبلت‌های ویندوز RT را اعلام کرد

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های مایکروسافت، اسوس، دل، لنوو و سامسونگ همگی قصد تولید تبلت‌های ویندوز 8 نسخه RT را دارند، بقیه تولیدکنندگان یا همانند ایسر تنها روی مدل x86 ویندوز 8 تمرکز دارند و یا قرار است که در آینده به آن گروه ملحق شوند. در این میان مایکروسافت تمایل دارد که کنترل بیشتری روی تولیدکنندگان برای تولید این دسته از تبلت ها داشته باشد و انتظار دارد که با مدیریت درست، کیفیت محصول نهایی نیز با اهدافشان همسو و هماهنگ باشد. این تبلت ها معمولا از تراشه Tegra 3 شرکت انویدیا، پردازنده S4 شرکت کوالکام و یا از تراشه OMAP 4 شرکت تگزاس اینسترومنت استفاده خواهند کرد. به یمن ساختار یکسان و هماهنگی با سیستم ARMv7 همگی از یک نسخه RT ویندوز 8 استفاده خواهند کرد. حال مایکروسافت قبل از انتشار نسخه نهایی RT ویندوز 8 و تبلت‌های شرکتهای حامی این سیستم عامل، اقدام به انتشار اطلاعاتی در رابطه با عمر باتری این گونه تبلت‌ها نموده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جدول منتشر شده برای عمر باتری تبلت های مختلف نسخه RT به قرار زیر است:

 

حداقل

حداکثر

آیپد ۲۰۱۲ اپل

پخش ویدیو با روشنایی 200nit

۸ ساعت

۱۳ ساعت

۱۱.۱۵ ساعت

استندبای

۳۲۰ ساعت

۴۰۹ ساعت

-

ظرفیت باتری

۲۵ وات

۴۲ وات

۴۲ وات

سایز صفحه

۱۰.۱ اینچ

۱۱.۶ اینچ

۹.۷ اینچ

وزن

۵۲۰ گرم

۱۲۰۰ گرم

۶۵۲ گرم

طول

۲۶۳ میلی‌متر

۲۹۸ میلی‌متر

۲۴۱.۲ میلی‌متر

عرض

۱۶۸.۵ میلی‌متر

۲۰۴ میلی‌متر

۱۸۵.۷ میلی‌متر

ضخامت

۸.۳۵ میلی‌متر

۱۵.۶ میلی‌متر

۹.۴ میلی‌متر

البته این اطلاعات جزییات کمی را در بر دارد. ولی میزان روشنایی صفحه نمایش حدود 200nit  درج گردیده است، اما به عنوان مثال میزان فشار و باری که روی پردازنده، قرار داشته اعلام نشده است. ما تبلت آیپد جدید را نیز به لیست اضافه کردیم که بتوانید سرفیس RT را با بزرگترین رقیبش که طبق آخرین آمارها نزدیک به 70 درصد بازار را در اختیار دارد مقایسه کنید. اما باز هم نمی‌توان مقایسه مناسبی با این اعداد و ارقام داشت و باید تمام جزییات این اعداد مشخص شود تا قضاوت نهایی میسر گردد. این اعداد برای تبلت‌ها و دستگاه‌هایی به سبکی آیپد تا سنگینی یک لپ‌تاپ تخمین زده شده و باز هم دقیقا مشخص نیست که محصولات نهایی بازار به همین صورت و با همین مشخصات تولید شوند.

شاید تا حدی نا امیدکننده باشد که اطلاعات دقیق باتری هنوز به دست خبرگزاری‌ها نرسیده است، و اینکه پردازنده Clovertrail شرکت اینتل که بر پایه پردازنده های Atom ساخته شده، هنوز مورد تست قرار نگرفته است. این پردازنده یکی از پردازنده‌های داغ بازار خواهد بود و انتظار می‌رود تعادل مناسبی بین قیمت و کارایی ایجاد کند. باید دید که یک تبلت اتم کلاورتریل با ویندوز 8 نسخه Pro برای شما مهم‌تر است یا یک تبلت بر پایه ARM و یک آفیس مجانی. به نظر من تنوع محصولات با ورود پردازنده اتم اینتل بسیار زیادتر خواهد شد و انتخاب را تا حدی مشکل تر خواهد نمود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات