اینفوگرافی: انجام همزمان کارها، مفید یا مضر؟!

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
تصور می‌کنید می‌توانید با انجام همزمان چند کار یا به اصطلاح، چند وظیفه‌ای، به کارهایتان سرعت می‌بخشید؟ تصور می‌کنید بدین صورت بازده خود را بالا می‌برید؟ شاید بد نباشد که کمی دقیق‌تر به این موضوع فکر کنید.
تبلیغات

بنا به پژوهشی که اخیرا انجام شده، با وجود تمام گجت‌هایی که در دسترس داریم، اعم از کامپیوتر، تبلت، گوشی هوشمند و ...، فقط ۲٪ از ما قادریم که به خوبی و به شکلی موثر چند کار را همزمان انجام دهیم و ۹۸٪ باقیمانده، در واقع بدون آن که متوجه باشیم، با این کار خلاقیت و بازده خود را کاهش می‌دهیم.

اینفوگرافی زیر که توسط OnlineCollege.org تهیه شده، نشان می‌دهد که چطور به جای انجام همزمان امور، در واقع تمرکز خودمان بر کارها را از دست می‌دهیم. مثلا کارمندانی که برای کارشان از کامپیوتر استفاده می‌کنند، به طور متوسط هر ۱۰.۵ دقیقه تمرکزشان را از دست می‌دهند. دانش‌آموزانی که لپ‌تاپ خود را به کلاس می‌آورند نیز وضعیت مشابهی دارند، چرا که ۶۲٪ صفحات وبی که در طول کلاس باز می‌کنند، کاملا به موضوع درس نامربوط است. همچنین ۶۷٪ افراد وقتی در کنار همسر یا نامزد خود هستند، به چک کردن ایمیل یا مرور وب می‌پردازند.

تمرکز روی انجام چندین کار به طور همزمان، خلاقیت و بازده شما را تا ۴۰٪ کاهش داده و ضریب هوشی‌تان را تا ۱۰ نمره پایین می‌آورد. فکر نمی‌کنم نیازی باشد که از خطرات انجام کارهای دیگر در هنگام رانندگی برایتان بگویم.

اینفوگرافی زیر که در زومیت ترجمه شده، می‌تواند اطلاعات مناسبی درباره این موضوع به شما بدهد. پس از مطالعه آن صادقانه به ما بگویید که فکر می‌کنید در دسته ۲٪ هستید، یا ۹۸٪ اکثریت؟!

multitasking-inforgraphic
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات