حـراج دار و ندار زنـدگی به قیـمت ۳.۵ میلـیون دلار در Ebay

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
اینکه انسان برای رسیدن به آرزوهای بلند بالای خود سخت تلاش کند، تقریبا بین همه مشترک است. پس از رسیدن به آرزوها هم، نوبت لذت بردن از امکانات و ولخرجی است. ولی اینکه پس از رسیدن به آرزوها، چوب حراج به آنها بزنیم و بخواهیم از صفر شروع کنیم، کـاری نیست که هرکسی از پسش بر بیاید. به نظر می‌رسد، یک نفر تصمیم گرفته این کار را انجام بدهد!
تبلیغات

شین بوچر، پس از سالها تلاش، موفق شد زندگی رویایی خود را بسازد. یک خانه با چشم‌اندازی رو به اقیانوس در ساحل ایالت فلوریدا، سه دستگاه خودرو، یک سوئیت اجاره‌ای، یک جفت قایق تفریحی، هزاران بازی ویدئویی به همراه یک تجارت موفق در زمینه بازی‌های ویدئویی در سه فروشگاه زنجیره‌ای بخشی از زندگی او را تشکیل می‌دهند.

به ایـنها یک دستـگاه تلویزیون، یک تابلـو نقاشی از تومـاس کینکِید معروف، دو دستگاه پلیر بلو-ری، یک ننو (تختخواب گهواره ای معروف)، وسائل آشپزخانه و یک دنیا وسیله دیگر را هم اضافه کنید.

حالا او همه دارائی خود را برای فروش گذاشته است. به چه قیمتی؟ ۳.۵ میلیون دلار!

خودش می‌گوید: «دلیلی پیدا نکردم که این کار را نکنم»!

شاید از نظر منطقی فروختن تمامی‌دارائی‌ها عجیب به نظر برسد. ولی باید اعتراف کنیم که کار شین ما را به فکر وا می‌دارد. مردم اغلب به چیزهایی نظیر خانه، شغل و ماشین به عنوان سرمایه نگاه می‌کنند و تصور عموم این گونه است که بهترین راه برای استفاده بهینه از این سرمایه آن است که تا آخر عمر آن‌ها را حفظ کنند. اما بوچر به دنبال این است که کمی‌ به عقب بازگردد. او به جای فروش تک تک وسائل، تصمیم گرفت تمام مجموعه دارائی‌های خود را یکجا بفروشد، با این فرض که شاید شخصی وجود داشته باشد که کل مجموعه دارائی‌های او را به همین شکل بخواهد.

بوچر صاحب مجموعه RU Game است. زنجیره‌ای از فروشگاه‌های بازی‌های ویدئویی که بر روی بازی‌های کلاسیک و قدیمی‌ تمرکز کرده است. او سه فروشگاه دارد و قول داده تا شش ماه پس از فروش دارائی‌هایش در فروشگاه بماند تا نقل و انتقال امور به صاحب جدید آنها، به راحتی و بدون دردسر انجام شود. سایر چیزها مانند خودروها و اموال که زندگی او را تشکیل می‌دهند را هم بر این‌ها اضافه کنید.

شین درباره کار خود می‌گوید:

۳.۵ میلیون دلار، پولی است که با آن دچار دردسر نخواهم شد. من می‌توانم خانه جدید یا چیزهای دیگری بخرم. اصل حراج هم، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. بقیه کار هم پریدن در دامان زندگی جدیدی است که باید با آغوش باز به استقبالش بروم.

بوچر قصد دارد کمی‌ پس از پیدا شدن خریدار، کار دیگری را در سَراسوتای فلوریدا و در نزدیکی خلیج مکزیک شروع کند. البته افرادی که در فروم‌های گوناگون از این کار بوچر اطلاع پیدا کرده‌اند، عقیده دارند که حتما کسب و کار او دچار مـشکـل جــدی شده است. اما بــوچر در پاسخ می‌گوید که موضوع اصلا این نیست.

وی در توضیح کار خود می‌گوید:

همیشه می‌توان بدبین بود و گفت مگر کار فعلی چه مشکلی دارد؟ من هیچ بدهکاری و وامی ندارم. هر چیزی که اکنون دارم، خانه ام، ماشین‌هایم یا هر چیز دیگر را با پرداخت تمام و کمال پول آن خریده ام و این کار به هیچ وجه به معنی آتش زدن به اموالم برای نجات از یک وضعیت اسفناک محسوب نمی‌شود.

بوچر فرصت کاری اول خود، که در آن موفق بوده را برای سرمایه گذاری بر روی فرصت دوم، به حراج گذاشته است.

Ebay در انتظار کسی است که ۳.۵ میلیون دلار پول نقد داشته و شاید او هم می‌خواهد فرصت دوم خود را در زمینه بازی‌های ویدئویی در فلوریدا امتحان کند.

نظر شما درباره این کار شین بوچر چیست؟ آینده این کار چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا این کار را منطقی می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات