موتورلای گوگل ۲۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند و برروی تولید محصول کمتر ولی با کیفیت تمرکز می‌کند

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
تنها پس از گذشت چندماه از تصاحب موتورولا توسط گوگل ، خبر تغییرات در ساختار این تولید کننده مطرح موبایل به گوش می‌رسد. در همین راستا و براساس گزارش نیویورک‌تایمز، گوگل ۲۰ درصد از نیروی کار موتورولا را اخراج می‌کند. یک‌سوم از نیروی کاری که اخراج خواهند شد از کارمندان امریکایی خواهند بود. موتورولا همچنین عملیات‌های خود در آسیا و هند را متوقف و بخش تحقیق و توسعه‌اش (R&D) در شیکاگو، پکن و سانی‌ول را تعطیل می‌کند.
تبلیغات

این تصمیم در راستای حذف کالاهای معمولی و ارزان قیمت از سبد محصولات موتورولا و تولید تلفن‌های هوشمند محدود ولی با کیفیت انجام شده است. یعنی از این پس موتورلا به جای تولید چندین تلفن در بازه‌های مختلف قیمتی از تلفن‌های معمولی تا تلفن‌ها هوشمند گران قیمت، تنها برروی طراحی و تولید تلفن‌های هوشمند خوب تمرکز خواهد کرد.

دنیس وودساید، مدیرعامل موتورولا به تایمز گفت:

ما قصد داریم با امکاناتی همچون قابلیت تشخیص صدا که می‌تواند تشخیص دهد چه کسی در اتاق حضور دارد، دوربین با کیفیت‌تر و باتری با طول عمر بالاتر، روح تازه به موتورلا بخشیم.

او همچنین تکرار کرد که دو شرکت موتورولا و گوگل بصورت مستقل عمل خواهند کرد، چوم منفعت گوگل در این است که با تولیدکنندگان مختلف ابزارهای اندرویدی ارتباط مستقیم و مناسبی داشته باشد و موتورولا نیز می‌تواند با تولید تلفن‌های مجهز به «اندروید خالص» با دیگر شرکت‌ها رقابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات