لِگو، معروفترین اسباب بازی جهان، ۸۰ ساله شد

یک‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
سرگرمی‌های کودکان با گذشت زمان، شکل مدرن‌تری به خود گرفته‌اند. بعضی از اسباب بازی‌های این روزها، تا ۲۵ سال پیش، یعنی زمان کودکی من اصلا وجود نداشتند. ولی در همین بین، بعضی از اسباب‌بازی‌ها به واسطه نبوغ و خلاقیتی که در دورن آنها نهفته است، نسل به نسل منتقل می‌شوند. گل سر سبد آنها لگو است. سرگرمی‌کودکان دیروز و امروز و شاید فردا. دیروز لگو ۸۰ ساله شد. در ادامه تاریخچه‌ای از لگو را به همراه تصاویر از کارخانه و موزه این شرکت را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

Lego که فعالیت خود را در سال ۱۹۳۲ و از شهر بیلاند دانمارک با ساخت عروسک‌های چوبی شروع کرد، امروز به یک پایگاه نیرومند در زمینه تولید اسباب بازی با میلیون‌ها طرفدار تبدیل شده است.

با نگاهی به خلاقیت‌های فوق العاده و مدرن لگو، نظیر مجموعه جنگ ستارگان، یا آکادمی‌ ساخت و ساز ابتکار، به راحتی نمی‌توان پذیرفت که این تأثیرگذاری بین المللی، فعالیت بی سروصدا و فروتنانه خود را توسط اُل کریک کریستینسن و با ساخت عروسک‌های چوبی در یک ساختمان شهر بیلاند شروع کرده است.

دیروز لگو تولد ۸۰ سالگی خود را جشن گرفته و روند تبدیل شدن خود از یک شرکت کوچک در دانمارک، به سومین شرکت تولید کننده اسباب بازی در دنیا را به نمایش گذاشته است. شرکتی با ۱۰٫۰۰۰ کارمند و چندین و چند کارخانه در اروپا و خارج از اروپا دارد.

گالری تصاویر موزه لگو:

بر اساس گفته‌های این شرکت، واژه Lego از ترکیب دو کلمه «Leg» و «Godt» به معنی «بازی خوب» و در زمانی که شرکت تمرکز خود را بر روی ساخت عروسک‌های چوبی گذاشته بود و آنچنان دنیا را متحول نکرده بود، ایجاد شده است.

در میانه‌های سال ۱۹۴۰، کریستینسن کار با پلاستیک را شروع کرد و دریافت که این ماده، محصولی ایده آل برای تولید اسباب بازی است.

لگو در ۱۹۴۹، ساخت اولین آجرهای معروف خود را شروع کرد که به علت تو خالی بودن، آنها به خوبی به هم متصل نمی‌شدند.

تصاویری از کارخانه Lego

[widgetkit id=193]

اما شرکت در ۱۹۵۸، برجستگی و فرو رفتگی‌های معروف خود را روی آجرهایش ایجاد کرد. موفقیتی که توانست آجرهای لگو را به محبوب ترین اسباب بازی تاریخ مبدل کند.

این شرکت اعلام می‌کرد که این تکه‌های کوچک را می‌توان به بی نهایت روش مختلف به هم متصل کرد. برای مثال به کمک ۶ تکه آجر ۲×۴ همرنگ می‌توان ۹۱۵ میلیون اتصال گوناگون ایجاد نمود!

لگو به مناسبت ۸۰ سالگی خود، از شعار جدیدی رونمایی کرده است:

این تخیل است، بنابراین هیچ مرزی ندارد!

ولی آنچه که لگوی امروز را معرفی می‌کند، بسیار گسترده است. از اسباب بازی‌های پسرانه تا عروسک‌های دختران، اسباب بازی‌های کودکان و خردسالان، علاقمندان به دنیای موجودات علمی‌-تخیلی و طرفداران مسابقات ماشین سواری. از مجموعه‌های «ارباب حلقه‌ها» گرفته تا «نینجا». از کامیون‌های بزرگ تا شهرهای کوچک. یعنی در لگو برای هر کسی، با هر سلیقه‌ای اسباب بازی‌های جذاب زیادی وجود دارد.

و حالا در هشتمین دهه حضور لگو، منتظر لذت‌بخش‌تر شدن بازی‌های آن هستیم.

ویدیو فوق‌العاده تاریخچه لگو را از دست ندهید:

آیا شما تجربه خانه سازی با لگو را داشته اید؟ در کودکی‌تان چقدر زمان صرف ساختن آدم آهنی و خانه و ... با لگو می‌کردید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات