۱۰ ویجت برتر برای اندروید

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
مطالعه 5 دقیقه
ویجت‌ها در سیستم عامل اندروید به کاربر کمک می‌کنند تا راحت‌تر و سریع‌تر به برنامه‌ها، مخاطبان، بوک‌مارک ها و حتی تنظیمات گوشی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این‌، ویجت‌ها در زیباتر شدن صفحات اصلی اندروید نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. در این مقاله تلاش شده است تا 10 ویجت مفید و کاربردی برای گوشی اندرویدی شما معرفی شود.
تبلیغات

برای دانلود هر کدام از ویجت‌های معرفی شده در این مقاله، تنها کافی است روی عنوان آبی رنگ هر کدام کلیک کنید. از آنجا که به دلیل تحریم‌ها، گوگل پلی برای کاربران ایرانی به شکل معمول قابل استفاده نیست، می‌توانید به راهنمای استفاده از گوگل پلی مراجعه کنید. همچنین برخی از این ویجت‌ها در مارکت بازار و 1Mobile نیز قابل دسترس هستند.

۱. Watch ESPN

top-android-wid-1

به کمک این ویجت می‌توانید به سرعت از زمان مسابقات و نتیجه مسابقات زنده با خبر شوید. این ویجت به خوبی با گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی سازگار است .

۲. Google Drive

top-android-wid-2

گوگل درایو از جمله پرکاربرد‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری به‌ شمار می‌رود. از طریق این سرویس می‌توان به تمامی فایل‌ها و اسناد خود در هر نقطه دسترسی داشت و آن‌ها را مشاهده کرد. دانشجویان نیز می‌توانند فایل‌های خود را از طریق این سرویس به‌راحتی با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارند.

۳. Twitter

top-android-wid-3

روز به روز به محبوبیت شبکه‌های اجتماعی، از جمله Twitter اضافه می‌‌گردد. شما حالا می‌توانید تمامی اطلاعات پروفایل خود را فقط با یک کلیک دریافت کنید. این ویجت قابلیت‌های زیادی از جمله، جستجوی زنده، tweet، retweet، follow و... را دارا است.

۴. Dictionary

top-android-wid-4

دیکشنری یکی از ابزارهای مفید برای یادگیری است. ما در بسیاری از کارها، مطالعه زبان‌های مختلف، سفرهای خارجی، ترجمه مقالات و ... به این ابزار مهم نیاز پیدا می‌کنیم. دسترسی مستقیم به این ابزار از روی صفحات اصلی سیستم عامل یکی از ساده‌ترین راه‌های استفاده از آن است.

۵. 3G Watch Dog

top-android-wid-5

به کمک برنامه 3G watch dog می‌توانید نظارت بیشتری روی استفاده از اینترنت و میزان رد و بدل شدن دیتا در گوشی خود داشته باشید. این برنامه همچنین به کمک نوار اخطار خود هشدارهای لازم را از طریق سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز به شما خواهد داد.

۶. The Weather Channel

top-android-wid-6

از وضعیت دقیق آب‌وهوا فقط با یک کلیک روی صفحه اصلی گوشی مطلع شوید. با این ویجت می‌توانید برنامه‌های روزانه، هفتگی و حتی ماهیانه خود را با توجه به شرایط جوی منظم و مرتب کنید.

۷. Tiny Flash Light

top-android-wid-7

زمان‌های زیادی پیش می‌آید که نیاز شدیدی به چراغ قوه پیدا می‌کنید ولی به جای یک چراغ قوه فقط یک گوشی در دست دارید. اگر گوشی شما 1100 نوکیا باشد که هیچ احساس خطری نخواهید کرد ولی اگر از یک اندرویدی استفاده می‌کنید باید از قبل نرم‌افزار مربوطه را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده باشید. از فلش دوربین گوشی می‌توان به خوبی به عنوان چراغ قوه استفاده کرد. این کار فقط با کلیک روی یک ویجت ساده روی صفحه اصلی امکان‌پذیر است.

۸. Cam Scanner

top-android-wid-8

دوربین یک اندرویدی فقط به گرفتن عکس و فیلم برای ثبت خاطرات محدود نمی‌شود. شما با ویجت ساده CamScanner می‌توانید اسناد خود را با دوربین گوشی اسکن کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارید. این برنامه بعد از اسکن، کیفیت سند اسکن شده را به بهترین شکل بالا برده و آن را به یک تصویر اسکن شده واقعی نزدیک می‌کند. برنامه‌های دیگری نیز هستند که فایل‌های اسکن شده را به فرمت محبوب PDF تبدیل می‌کنند.

۹. Google Finance

top-android-wid-9

اگر به بازار سهام و بالا و پایین رفتن شاخص سهام اهمیت می‌دهید، این ویجت راه آسانی را برای دریافت آخرین اخبار نقل و انتقالات سهام در اختیار شما قرار می‌دهد. اخبار مورد نظر شما در بازار سهام مستقیما روی صفحه اصلی گوشی به‌روز می‌شود. به کمک این ویجت به‌راحتی از پایین رفتن دایمی شاخص سهام شرکت‌های بزرگ اروپایی و هم‌زمان با آن افزایش جهشی سهام شرکت‌های بزرگ ایرانی مطلع می‌شوید!!!

۱۰. Trip it

top-android-wid-10

چه خوب است که بتوانیم اطلاعات مورد نظر برای مسافرت پیش رو را از قبیل بلیط پرواز، اتاق هتل و ... در یک برنامه ذخیره کنیم. اگر از جمله مردمانی هستید که زیاد به مسافرت می‌روید، این ویجت نظم خاصی به برنامه مسافرت شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بهتر از قبل برنامه سفر خود را مدیریت کنید.

شما از چه ویجت‌هایی استفاده می‌کنید? آن‌ها را در بخش نظرات به دیگران معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات