Nvidia سلطه خود بر تبلت‌های اندروید و ویندوز ۸ را گسترش می‌دهد

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
مدیر عامل Nvidia با افتخار در مورد موفقیت کمپانی‌اش در بازار تبلت‌های اندروید و ویندوز ۸ صحبت می‌کند. به نظر می‌رسد روند رو به رشد این کمپانی در بازار پردازنده‌ دستگاه‌های همراه همچنان ادامه دارد و درآمد این کمپانی روز به روز بیشتر می‌شود.
تبلیغات

تلاش‌های Nvidia به عنوان یک بازیگر مهم در عرصه بازار تبلت‌های اندرویدی و ویندوز ۸، امروز به بار نشسته است. امروز مدیر عامل این تامین کننده تراشه در مورد درآمد این کمپانی در سه ماهه دوم امسال، طی یک کنفرانس ویژه گزارش مالی صحبت کرد.

در سه ماهه دوم امسال، در آمد این شرکت نسبت به سال گذشته از ۱.۰۱ میلیارد دلار به ۱.۰۴ میلیارد دلار افزایش یافته است. تحلیلگران درآمد آن را یک میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند.

درآمد خالص ۱۱۹ میلیون دلار، یا ۱۹ سنت برای هرسهم است که در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته، که ۱۵۱.۶ میلیون دلار یا ۲۵ سنت برای هر سهم بود، کمتر است. خوشبین‌ترین تحلیلگران حداکثر ۱۴ سنت برای هر سهم و فروش ۱ میلیارد دلار را برای این کمپانی تخمین می‌زدند.

به گفته مقامات انویدیا درآمد برای سه ماهه اخیر که آخرین ماه آن اکتبر می‌باشد نیز بین ۱.۱۵ تا ۱.۲۵ میلیارد دلار خواهد بود، که تحلیلگران آن را ۱.۰۹ میلیارد دلار تخمین زده بودند.

مدیر عامل انویدیا، Jen-Hsun Huang در کنفرانس گزارش مالی این کمپانی گفت:

ما تنها کمپانی فن آوری کامپیوتر هستیم که راه خود را از صنعت کامپیوتر به صنعت موبایل رهنمون ساخته‌ایم.

این سخنان میتواند Intel را متوجه سازد که هنوز برای نفوذ در بازارهای تبلت و تلفن همراه راه درازی پیش رو دارد.

Nvidia برای این سخنانش پشتوانه‌ای قوی دارد. هوانگ به تحلیلگران یادآوری کرد که حضور تراشه Tegra3 چهار هسته ای در سیستم عامل محبوب اندروید می‌تواند بسیار مهم باشد.

او همچنین در ۲۶ اکتبر، وقتی که مایکروسافت انویدیا را برای تبلت های سرفیس ویندوز ۸ RT برگزید، نیز این سخنان را بیان کرد.

هوانگ گفت:

اما مایکروسافت تنها سازنده تبلت که Nvidia را انتخاب می کند، نیست. ما سه پیروزی در ویندوز RT داریم. مایکروسافت، اسوس و سومی که هنوز اعلام نشده است.

شرکت Nvidia فکر می کند که مشتریان، چه PC های بیشتری بخرند و چه فروش PC ها کمتر شود، موقعیت خوب خود را حفظ خواهد کرد.

بسیاری از مردم فکر می کنند که بازار تبلت طی چند سال آینده به بزرگی کل بازار PC های همراه خواهد شد. او گفت که این تبلت بخش بسیار بزرگی از تجارت ما است.

هوانگ همچنین اشاره کرد که کلید موفقیت تبلت‌های اندرویدی در کاربردهای تجاری و بازار شرکت‌های بزرگ، می‌تواند مایکروسافت آفیس باشد.

او ادامه داد:

چندین راه برای فراهم آوردن این ابزار وجود دارد. یکی از بدیهی ترین راهها آفیس روی خود تبلت است. راه دیگر مجازی سازی آن است. VMWare، Citrix و RemoteFX این امکان را برای ما به وجود می آورند که بتوانیم تجربه کاربری PC را روی هر دستگاه دیگری منتقل نماییم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات