ریچارد کریس از نوکیا: تا بهار آینده همه مشکلات ما به باد فراموشی سپرده خواهند شد

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
بنا بر صحبت‌های رئیس کل ارتباطات توسعه دهندگان نوکیا، ریچارد کریس، مشکلات امروز نوکیا تا سال آینده فراموش خواهند شد.
تبلیغات

ریچارد کریس در یک مصاحبه در سیدنی ضمن اعلام این موضوع گفت که این بدان معنا نیست که ماه‌های پیش رو برای نوکیا سخت نخواهند بود اما کریس معتقد است تا بهار سال آینده این کمپانی در جایگاهی قدرتمندتر از همیشه خواهد ایستاد.

کریس چند ماه پیش به نوکیا پیوست و اعتقاد زیادی به اکوسیستم نوکیا و ویندوز فون دارد. وی سابقه کار در اپل، لوکاس فیلم و همکاری در پروژه WebOS در HP را نیز دارد. وی در این مصاحبه به صراحت از اشتباهات اچ پی در مورد WebOS گفت. وی پایان این پروژه را «سناریویی عجیب» نامید و گفت وقتی که اچ پی، تاچ پد را نابود کرد، هنوز تعداد زیادی از مشتریان مایل به سفارش این محصول بودند.

وی در مورد پیوستن به نوکیا گفت که در ابتدا وقتی پیشنهاد کار به او رسید، چندان مشتاق نبود. اما وقتی نمونه‌های اولیه گوشی‌ نوکیا را دید نظرش کاملا عوض شد. وی به صراحت ابراز کرد که کمپانی که استفان الوپ تحویل گرفت و مدیر عامل آن شد، چند سالی بود که به خاطر غرور بیش از حد فرصت‌های بزرگی را در بازار، به خصوص در زمینه گوشی‌های هوشمند از دست داده بود. اما وقتی به آینده نوکیا می‌نگریم به وضوح متوجه می‌شویم که این کمپانی بشدت با پلتفرم ویندوز فون ۸ مایکروسافت یکپارچه می‌گردد.

کاهش هزینه‌هایی که این کمپانی در ماه گذشته انجام داد، ضروری بود تا این کمپانی بتواند تا زمان عرضه ویندوز فون ۸ سر پا بماند. همزمان با تعدیل نیروها و کاهش هزینه‌ها، نوکیا سرمایه گذاری روی ویندوز فون ۸ را افزایش داده است و روی سرویس موقعیت‌یابی و همچنین عکاسی با گوشی بیشتر مانور داد (فناوری PureView به زودی روی گوشی‌های ویندوز فون این کمپانی نیز حضور خواهد داشت).

کریس در ادامه صحبت‌هایش درمورد انتخاب سیستم عامل ویندوز فون توسط نوکیا، گفت که این کار یک قمار بزرگ نبود. این طور نبود که نوکیا از میان اندروید و ویندوز فون یکی را انتخاب کند. نوکیا به دنبال یک سیستم عامل بی‌نظیر و خاص بود که هم اکنون مایکروسافت آن را ارائه می‌کند. به نظر او در آینده سیستم‌عامل آن قدرها مهم نخواهد بود، بلکه ارائه ویژگی‌ها و کارایی گوشی برای مشتریان اهمیت خواهد داشت. چه در گوشی‌ها و چه در تبلت و یا کامپیوترهای پوشیدنی و یا هر وسیله دیگری این کاربرد دستگاه است که اهمیت دارد. نوکیا قصد دارد روی این موضوع با سرویس مکان‌یابی و عکاسی خود به همراه شریک قابل اعتماد خود یعنی مایکروسافت، تمرکز کند.

به گفته کریس طی چند ماه آینده کار برای نوکیا سخت خواهد بود. وی اعلام کرد که این کمپانی به شدت درگیر کمک به توسعه دهندگان است تا برنامه‌های باکیفیت بسازند و فقط روی کمیت تمرکز نکنند. وی گفت فقط طی ۸ ماه گذشته اکوسیستم ویندوز فون رشد ۱۴۰۰٪ داشته و روزانه بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن جدید به فروشگاه ویندوز فون راه می‌یابند.

هم اکنون این شرکت تلاش می‌کند تا چند ماهی را سر پا بماند و در این فرصت زمینه‌ها را آماده کند تا زمانی که ویندوز فون ۸ متتشر گردد. موقعیت کنونی، شرایط چندان آسانی نیست، بسیاری معتقدند حتی اگر طی این مدت مشکلی برای نوکیا به وجود بیاید مایکروسافت وارد ماجرا شده و اجازه نخواهد داد نوکیا نابود گردد. کریس نسبت به چند ماه آینده بسیار خوشبین است و معتقد است نوکیا با توجه به پتنت‌هایی که دارد (مثلا پولی که بابت فروش هر آیفون می‌گیرد) و محصولاتی که در آینده ارائه می‌گردند (احتمالا تبلت‌های نوکیا) می‌تواند از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات