سامسونگ، تبلت ویندوز ۸ با پردازنده ARM تولید می‌کند

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
هرچند سامسونگ ارتباط خوبی با گوگل و سیستم‌عامل اندروید دارد اما این غول تولیدکننده سخت‌افزار نسبت به تولید تبلت ویندوز RT نیز ابراز علاقه کرده است. این شرکت کره‌ای قصد دارد تبلت ویندوز ۸ خود را پا پردازنده ARM در اواخر امسال وارد بازار کند. براساس گزارش بلومبرگ،‌ سامسونگ پس از انتشار نسخه نهایی ویندوز ۸،‌ سری کامل محصولات مبتنی بر این سیستم‌عامل شامل: تبلت،‌ کامپیوتر بدون کیس و لپ‌تاپ‌های هیبریدی خود را وارد بازار خواهد کرد.
تبلیغات

بلومبرگ گزارش کرده که سامسونگ در حال ساخت تبلت مجهز به ویندوز RT (ویندوز ۸ مخصوص پردازنده‌های ARM) و لپ‌تاپ-تبلت هیبریدی است. جزئیات زیادی در این باره در دست نیست اما براساس این گزارش، پردازنده تبلت ویندوزی سامسونگ، Qualcomm Snapdragon خواهد بود و انتظار می‌رود این تبلت در ماه اکتبر (حدود ۴ ماه دیگر) وارد بازار جهانی شود.

همانطور که می‌دانید ویندوز RT اولین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز است که امکانات نسخه دسکتاپ را وارد ابزارهای مبتنی بر پردازنده ARM می‌کند. پردازنده‌های ARM در ابزارهای پرتابل مختلفی، همچون تبلت و تلفن‌های هوشمند اندرویدی و iOS بکار گرفته می‌شود. مهمترین مزیت پردازنده‌های ARM نسبت به x86 مصرف بسیار کم باتری است.

سامسونگ اخیرا درگیر مشکلات بسیاری برای نقض پتنت‌های اپل شده است و فروش برخی از محصولات این شرکت از جمله Galaxy Tab و Galaxy Nexus نیز در بعضی کشورها از جمله امریکا ممنوع شده‌اند. اپل در داخواست رسمی خود برعلیه سامسونگ بیان کرده بود که ظاهر تلفن و تبلت‌های سامسونگ و همچنین احساسی که به کاربر منتقل می‌کنند از روی آیفون و آیپد کپی شده‌است. برخی از پتنت‌های ثبت شده‌ اپل که برای سامسونگ مشکل ساز شده‌اند مربوط به سیستم‌عامل اندروید می‌باشند، شاید سامسونگ با اضافه کردن محصولات مبتنی بر ویندوز ۸ با مشکلات اینچنینی روبرو نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات