کارمندان سابق نوکیا، MeeGoo را به بازار بر می‌گردانند

یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
کارمندان سابق نوکیا سیستم‌عامل جدیدی به نام MeeGo را معرفی کرده‌اند تا در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.
تبلیغات

خبر خوش اینکه دسته‌ای از کارمندان سابق نوکیا و جمعی از علاقه‌مندان به پروژه MeeGo، یک گروه به نام Jolla را تشکیل داده‌اند و هدف‌شان این است که دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل MeeGo جدیدی را به بازار عرضه کنند. Jolla در زبان فنلاندی، به معنی قایق تفریحی است و بر اساس صفحه LinkedIn این گروه، Jolla از گرد هم آمدن هسته اصلی متخصصان و مدیران پروژه MeeGo در شرکت نوکیا، بعلاوه بهترین مغزهای جامعه MeeGo، تشکیل شده است.

دیروز این گروه در حساب کاربری خود JollaMobile@ در توییتر نوشت:

گوشی‌های هوشمند جدید Meego با سرمایه‌گذاری و صنایع همکاران‌مان و پشتیبانی جامعه MeeGo تولید خواهد شد.

از آنجایی که Jolla به شرکت نوکیا وابسته نیست، هیچ پشتیبانی و یا آپدیتی برای گوشی‌ هوشمند محبوب Nokia N9 و Nokia N950 ارائه نخواهد کرد. هدایت این گروه را که در حال حاضر اکثر اعضای آن فنلاندی هستند، Marc Dillon به عهده می‌گیرد. او سابقه ۱۱ سال همکاری با شرکت نوکیا را در کارنامه خود دارد، از ژانویه سال ۲۰۰۶ مدیر اصلی پروژه MeeGo (و قبل از آن Maemo) بوده است، ولی در ماه می امسال نوکیا را ترک کرده است. اعلامیه او را در ادامه می‌خوانیم:

Marc Dillon
نوکیا یک محصول فوق‌العاده ساخته بود - بهترین گوشی هوشمند دنیا. این پروژه سزاوار متوقف شدن نبود و باید توسعه داده ‌می‌شد، ما به کمک همدیگر و با بهره‌گیری از افراد باهوش و بااستعداد در راستای موفقیت MeeGo قدم بر می‌داریم.قرار است .Jolla Ltd  با کمک همکاران و سرمایه‌گذاران‌مان در سرتاسر دنیا گوشی هایی مبتنی بر سیستم‌عامل MeeGo طراحی کرده، توسعه دهد و بفروشد. تیم Jolla متشکل از تعداد قابل توجهی از مدیران و مهندسان اصلی پروژه MeeGo است و همچنین به صورت فعالانه استعدادهای دنیای MeeGo را برای تولید نسل جدید گوشی‌های هوشمند به استخدام خود در می‌آورد.

به نظر می‌رسد این خبر برای طرفداران MeeGo که پیش از این به خاطر سیاست‌های نوکیا مبنی بر توقف پروژه MeeGo، دلسرد شده بودند، بسیار خوشحال کننده باشد. شایان ذکر است MeeGo یک سیستم عامل از خانواده لینوکس است و از هر دو معماری‌های ARM و x86 اینتل پشتیبانی می‌کند و با وارد شدن دوباره آن به بازار، رقابت بیش از پیش هیجان انگیز خواهد شد.

نظر شما در مورد آینده این گروه چیست؟ آیا نوکیا از بستن پروژه MeeGo و اخراج کارمندان آن پشیمان خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات