عبور جریان الکتریسیته به صورت بی‌سیم از بلوک بتونی

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
ژاپنی‌ها توانستند جریان الکتریسیته را به صورت بی‌سیم از یک بلوک بتونی به قطر ۱۰ سانتی‌متر عبور دهند.
تبلیغات

یک گروه از محققان ژاپنی در دانشگاه تکنولوژی تویوهاشی دیروز در پارک تکنولوژی بی‌سیم در شهر یوکوهاما ژاپن، انتقال برق بی‌سیم را به نمایش گذاشتند. این گروه در هنگام آزمایش ۵۰-۶۰ وات برق را به صورت بی‌سیم از میان یک بلوک بتونی ۱۰ سانتی‌متری (۳.۹ اینچی) عبور داده و به یک چرخ اتومبیل دست‌کاری شده رساندند، پس از آن بوسیله این انرژی الکتریسیته یک لامپ رشته‌ای را روشن کردند.

 ایده اصلی این گروه این است انرژی مورد نیاز برای حرکت وسایل نقلیه الکتریکی را بوسیله یک القاگر تهیه کنند، شایان ذکر است که این القاگر قرار است در داخل جاده کار گذاشته شود. تاکاشی اوهیرا که رهبری این گروه از محققان ژاپنی را به عهده دارد، می‌گوید برای اینکه این ایده تحقق پیدا کند باید ۱۰۰ برابر انرژی الکتریسیته‌ آزمایش شده را انتقال دهند.

تکنیکی که این گروه از محققان استفاده می‌کنند جفت‌شدگی القائی نام دارد و بسیار نوین است. بوسیله این تکنیک می‌توان ۸۰-۹۰ درصد از انرژی الکتریسیته را هنگام رد شدن از مواد سنگی مانند بتن  حفظ کرد. پیش از این در سال ۲۰۰۹ شرکت سونی توانسته بود ۶۰ وات برق را به صورت بی‌سیم در حد فاصل ۶۰ سانتی‌متر جابجا کند.

شاید هنوز زمان زیادی لازم باشد تا کشور ژاپن شاهد خیابان‌‌های برق‌کشی شده باشد ولی بدون شک این یک شروع عالی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات