ادامه خانه‌تکانی بهاری گوگل و تعطیلی ۵ سرویس دیگر

چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل، غول جست‌و‌جوگر اینترنتی در ادامه طرح خانه‌تکانی بهاری خود تعدادی دیگر از سرویس‌هایش را تعطیل خواهد کرد. iGoogle که صفحه خانگی گوگل را برای کاربران شخصی‌سازی می‌کرد و Google Video که سرویسی برای به اشتراک‌گذاری ویدئوها بود از جمله سرویس‌هایی هستند که باید به زودی با آنها خداحافظی کنیم.
تبلیغات

 "تکنولوژی فرصت‌های عظیمی را برای بهبود زندگی مردم ایجاد خواهد کرد. اما برای اینکه این فرصت‌ها را محقق کنیم، نیاز به تمرکز داریم. در غیر اینصورت کارمان به جایی می‌رسد که تلاش زیادی انجام داده‌ایم ولی نتیجه‌ای که انتظارش را داشته‌ایم، بدست نیامده‌است." اینها صحبت‌های Matt Eichner مدیر بخش جستجوی عمومی گوگل بود وقتی خبر تعطیل شدن این سرویس‌ها را اعلام می‌کرد.

وی همچنین ادامه داد "بنابراین ما از پاییز گذشته تصمیم گرفتیم یک خانه‌تکانی بهاری داشته باشیم و از آن موقع تا به حال، بیش از ۳۰ محصول و سرویس را بسته‌ایم یا در هم ادغام نموده‌ایم. امروز تعطیل شدن تعداد دیگری از آنها را اعلام می‌کنیم."

مقاله‌های مرتبط:

    یکی از ۵ سرویسی که تعطیل خواهند شد گوگل ویدئو است. این سرویس در سال ۲۰۰۵ برای رقابت با یوتیوب راه‌اندازی شد ولی بعدها با توجه به خرید یوتیوب توسط گوگل، دیگر گسترش نیافت و گوگل در سال ۲۰۰۹ امکان آپلود کردن ویدئو‌‌ها را در آن غیرفعال کرد و نهایتا امروز شاهد آن هستیم که این سرویس تعطیل می‌شود. به کاربران این سرویس ۲ ماه زمان داده شده تا به یوتیوب مهاجرت کنند، اطلاعات بیشتر را می توانید در وبلاگ یوتیوب بخوانید.

    Google Mini یکی دیگر از این ۵ سرویس است، Eichner می‌گوید Google Mini امروزه "منسوخ شده" است. این محصول یک سرویس موتور جست‌و‌جوی کوچک و کم‌هزینه برای تجارت‌های کوچک بود که ایندکس کردن و جست‌و‌جو در بین ۳۰۰ هزار سند را فراهم می کرد. Site Search جایگزین این سرویس خواهد بود. Eichner می‌گوید "کاربران این سرویس تشویق شده‌اند که از Meebo bar استفاده کنند." این در حالی است که کاربران Symbian Search App جایگزینی نخواهند داشت و از این پس شاهد صفحه اصلی گوگل خواهند بود.

    در این بین iGoolge هنوز کاربران قابل توجه‌ای دارد که حتما دلتنگ‌اش خواهند شد. این سرویس که در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد سال‌ها است که صفحه خانگی خیلی از کاربران اینترنت است. اگر شما هم یکی از کاربران این سرویس هستید بهتر است بدانید، این سرویس ۱۰ آبان سال ۱۳۹۲ بازنشسته خواهد شد.

    Matt Eichner همچنین افزود "تعطیلی سرویس‌ها همیشه انتخاب سختی است، ولی ما در مورد هر تصمیم و تاثیر آن بر روی کاربران‌‌مان بسیار فکر می‌کنیم. هم‌راستا سازی سرویس‌هایمان به ما این توانایی را می‌دهد که بر روی ساخت فناوری های هیجان‌انگیز تمرکز کنیم، فناوری هایی که زندگی مردم را بهبود می‌بخشد."

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات