ویژگی‌های تبلت مخصوص بازی Wikipad مشخص شد

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
تبلت‌های قدرتمند امروزی به راحتی می‌توانند بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا را اجرا کنند. اما به دلیل ارگونومی طراحی آنها و همچنین این موضوع که ارتباط با آنها از طریق رابط لمسی صورت می‌گیرد، بعضی مواقع بازی با آنها (به خصوص بازی مداوم چند ساعته) کار را کمی دشوار و آزاردهنده می‌کند. ویکیپد قرار است یک تبلت اندرویدی باشد که خوره‌های بازی را راضی کند. اخیرا مشخصات سخت‌افزاری این تبلت پر قدرت مشخص شده است ولی هنوز از قیمت و زمان عرضه آن اطلاع دقیقی در دست نیست.
تبلیغات

تبلت مخصوص بازی ویکیپد پله پله جلومی‌رود تا به یک محصول واقعی تبدیل شود. پس از آن که مشخص شد سرویس بازی زنده آنلاین Gaikai با این تبلت یکپارچه خواهد شد و نمایشگر آن ۱۰.۱ اینچی خواهد بود، حال مابقی خصوصیات سخت‌افزاری آن نیز مشخص شده است.

این تبلت متفاوت مجهز به یک نمایشگر IPS با وضوح ۸۰۰×۱۲۸۰، پردازنده چهار هسته‌ای Tegra 3 T30 انویدیا، رم یک گیگابایتی DDR2، حداقل ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و اندروید ۴.۱ آبنبات پاستیلی خواهد بود. از دیگر موارد قابل توجه می‌توان به دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل و دوربین جلو ۲ مگاپیکسل و عمر باتری شش ساعت بازی مداوم اشاره کرد. بر خلاف آنچه در ابتدا درباره سه بعدی بودن نمایشگر این تبلت گفته می‌شد، نمایشگر آن دو بعدی است (حداقل در مدل اول این گونه خواهد بود). کنترلر آن تغییری نکرده و دارای یک جفت تریگر، شوک گیر یا بامپر، Joystick ها و دکمه‌های شروع و انتخاب است. همچنین اسپیکر‌ها نیز روی کنترلر دور تبلت قرار دارند و صدا از جلوی تبلت خارج می‌گردد.

باقی داستان مثل قیمت دقیق و این که چه زمانی می‌توانید آن را از بازار بخرید، در آینده مشخص خواهد شد، اما این کمپانی وعده داده که به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

با وجود آن که این دستگاه با وزن ۵۶۰ گرم در دنیای تبلت‌ها بسیار سبک محسوب می‌شود، ولی از این لحاظ قابل مقایسه با PS Vita یا Nintendo 3DS نیست. اما خوب یک رقیب سنگین وزن می‌تواند دقیقا چیزی باشد که دنیای بازی‌های دستی و قابل حمل به آن نیاز دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات