نمایش و اشتراک‌گذاری تصاویر در فیس‌بوک به روز می‌شود

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
فیس‌بوک پس از تصاحب اینستگرام و برای رقابت با پینترست نحوه‌ی نمایش پست‌ها در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک را تغییر داد.
تبلیغات

از زمانی که پینترست و اینستگرم توانستند به عنوان شبکه‌های اجتماعی مخصوص تصویر به طور ناگهانی با اقبال فزاینده‌ای روبرو شوند، فیس‌بوک احساس خطر کرد و به همین دلیل شبکه اجتماعی تحت موبایل اینستگرم را خریداری کرد. حال این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته تجربه بصری بیشتری را به کاربران وسیع خود ارائه کند و در این راستا نمایش تصاویر و روش اشتراک گذاری خود را به‌ روز کرده است.

فیس‌بوک روز دوشنبه در ادامه روند بزرگ نمودن سایز تصاویر که از سال گذشته با معرفی تایم‌لاین آغاز شد، نمایش تصاویر را روی پلتفرم خود دستخوش تغییر کرد.

حالا وقتی شما روی تصاویر در بالای تایم‌لاین خود کلیک کنید، با تصاویر بزرگتری مواجه می‌شوید که صفحه را پر می‌کنند. ارائه یک صفحه پر از عکس در تئوری کار اشتراک گذاری تصاویر را ساده‌تر می‌کند. همان طور که بلاگ فیس‌بوک در روز دوشنبه تصریح کرد:

وقتی تمام تصاویر فیس‌بوک شما در یک بخش دیده شوند، نشان دادن علاقه‌مندی‌ها به دوستان ساده‌تر می‌گردد. با استفاده از دکمه ستاره می‌توانید تصاویر مهم را از بقیه متمایز کنید.

دلیل آن که فیس‌بوک تا این حد روی تصویر و عکس تاکید دارد واضح است. محبوبیت پینترست نشان داده که کاربران، تجربه بصری و تصویری را ترجیح می‌دهند. سایر سایت‌ها مثل Quora و Chill.com به تقلید از طراحی Pinterest پرداخته‌اند. دلیل مهم دیگر، مهاجرت کاربران به موبایل است. از آنجا که اشتراک‌گذاری عکس از محبوب‌ترین فعالیت‌ها روی موبایل است، فیس‌بوک مبلغ یک میلیارد دلار برای خرید اینستگرم هزینه کرد و رقیبی برای آن، یعنی Facebook Camera را ارائه نمود.

با این حال یکی از کارمندان فیس‌بوک می‌گوید که این تغییر فقط روی تجربه دسکتاپ فیس‌بوک اعمال می‌شود و اپ‌های موبایل با این ویژگی به روز نخواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات