تصاویر زیبایی از گل‌ها که با اعمال ۸۰ هزار ولت الکتریسیته ثبت شده اند

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
وقتی سخن از عکاسی به میان می‌آید خود به خود به یاد انواع مختلف دوربین‌ها با امکانات مدرن، لنز‌ها و فیلترهای مختلف می‌افتیم. اما عکس‌هایی که مشاهده می‌کنید توسط رابرت بوئلتمن، بدون استفاده از دوربین و با بهره‌گیری از تکنیکی خطرناک و ملال‌آور و بکارگیری ۸۰٫۰۰۰ ولت الکتریسیته ثبت شده‌اند. برای آن که با روش کار بوئلتمن بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.
تبلیغات

رابرت بوئلتمن عکاس از سوژه‌های تکان‌دهنده (به معنای واقعی کلمه) عکس می‌گیرد. این عکاس کالیفرنیایی از تکنیک‌های عکاسی کرلین (مجموعه‌ای از تکنیک‌های عکاسی با اعمال الکتریسیته به سوژه در حضور رطوبت) برای ثبت تصاویر شگفت‌انگیز خود استفاده می‌کند. تصاویر او با اعمال ۸۰ هزار ولت الکتریسیته به داخل گلها گرفته می‌شود. این تکنیک بسیار خطرناک و ملال‌آور است و به همین دلیل افراد بسیار کمی در دنیا از این تکنیک استفاده می‌کنند و حتی برای آزمایش این روش نیز تلاشی نمی‌کنند.

بوئلتمن کار خود را با تراش دادن گل‌، برگ‌، شاخه‌ و ساقه‌ها با یک چاقوی جراحی شروع می‌کند و این کار را تا زمانی که آنها تقریبا نیمه‌شفاف شوند انجام می‌دهد. چراغ‌ها خاموش می‌شوند و سپس وی هر نمونه را روی یک فیلم رنگی می‌گذارد و برای افکت بیشتر آن را با یک صفحه پخش‌کننده نور می‌پوشاند.این مجموعه روی پایه مخصوص او قرار می‌گیرد.

پایه بوئلتمن در واقع یک ورقه فلزی است که با سیم به منبع ولتاژ متصل است. اطراف این ورقه فلزی با نوعی پلاستیک  به نام پلکسیگلس (Plexiglas) پوشانیده شده است و کل این پایه درون سیلیکون مایع معلق است. سپس بوئلتمن از طریق منبع ولتاژ خود یک پالس الکتریکی را جریان در می‌آورد و این کار باعث می‌شود تا الکترون‌ها از ورقه‌فلزی جدا شده، وارد سیلیکون و گیاه شوند و از طریق کابل زمین (Ground) خارج شوند. در این لحظه گاز اطراف سوژه یونیزه شده و باعث می‌شود هاله نوری در اطراف آن ایجاد شود. او سپس نور سفیدی که از یک فیبر نوری به ضخامت موی انسان خارج می‌شود را به طور دقیق روی سوژه می‌تاباند و بدین صورت عکس روی فیلم شکل می‌گیرد.

کل این فرایند پیچیده ممکن است برای رسیدن به نتیجه مطلوب تا ۱۵۰ بار تکرار شود. در ویدئوی زیر می‌توانید روند کار بوئلتمن را که توسط خودش نشان داده می‌شود ببینید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات