چطور اخبار و رویدادهای المپیک را به صورت آنلاین دنبال کنیم؟

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
مطالعه 6 دقیقه
بالاخره پس از ماه‌ها انتظار جشنواره مسابقات ورزشی تابستانی در لندن، پایتخت انگلستان از جمعه گذشته آغاز شد.
تبلیغات

ورزشکاران، خبرنگاران، هواداران و علاقه‌مندان، رویدادهای المپیک ۲۰۱۲ را از نزدیک پیگیری می‌کنند. از آنجا که اغلب مسابقات در طول روزهای کاری هفته برگزار می‌شود و با توجه به مشغله کاری روزمره، پیگیری نتایج بازی‌ها قدری دشوار می‌شود. اگر به تلویزیون دسترسی ندارید، مشکلی نیست. می‌توانید برای اطلاع از آخرین اخبار این رویدادهای ورزشی از فناوری کمک بگیرید.

در بین صدها وب سایت اطلاع رسانی که می‌توانیم در جای جای شبکه جهانی وب بیابیم، یکی از بهترین ابزارهایی که پیش روی داریم بهره هر چه بیشتر از پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی است که از المپیک ۲۰۰۸ پکن تاکنون رشد و بالندگی زیادی را به خود دیده است. از آن زمان تاکنون تعداد کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک برای نمونه بیش از ۹ برابر شده و از ۱۰۰ میلیون به بیش از ۹۰۰ میلیون نفر رسیده است. از طرف دیگر تعداد کل ارسال‌های اعضای توئیتر نیز در سراسر جهان از ۳۰۰ هزار پست در روز به رقم غیر قابل باور ۴۰۰ میلیون ارسال رسیده است.

حال دیگر همگان به ارزش شبکه‌های اجتماعی برای دست‌یابی به اطلاعات مورد نظر واقف هستند. در این مطلب کوشیده‌ایم برخی از مهم‌ترین منابع اطلاعاتی ورزشی از این دست را برای شما گرامیان گردآوری نماییم:

۱. مرکز اطلاعات ورزشکاران IOC

IOC-Olympic-Athletes-Hub

پورتال اطلاعاتی کمیته بین‌المللی المپیک حاوی لینک‌های معتبری به صفحات فیس بوک و توئیتر ورزشکاران حاضر در این رقابت‌هاست. از این گذشته این سایت دارای اطلاعات مفیدی پیرامون پرسش و پاسخ با ورزشکاران و مطالب جالب دیگر برای طرفداران ورزش است.

۲. NBCOlympics.com

NBCOlympics.com

در پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری NBC ایالات متحده، بخش ویژه‌ای به مسابقات المپیک اختصاص یافته که حاوی اطلاعات جامع و کاملی پیرامون این رویداد ورزشی جهانی و پوشش خبری آنلاین کاملی از آن است.

۳. پایگاه اطلاع رسانی NBC/Twitter

TwitterEuroOlympics

نخستین بار وال استرت ژورنال از ایجاد چنین پایگاهی خبر داد. در این پایگاه اطلاع رسانی بهترین توئیت هایی که از سوی ورزشکاران، طرفداران و رسانه‌ها درباره المپیک نوشته می‌شود، گردآوری می‌شود. شایان ذکر است، پیش‌تر نیز در اوائل تابستان، توئیتر در خلال مسابقات یورو ۲۰۱۲ سایت اینترنتی مشابهی را افتتاح کرده بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید به وبلاگ توئیتر سری بزنید.

۴. فهرست‌های جامع توئیتری

TwitterLists

اگر به دنبال تجربه شخصی‌تری پیرامون حواشی و مسابقات المپیک هستید بهتر است به فهرستی که ریچارد دیچ از Sport Illustrated و استفانی هابرمن از Mashable از توئیترهای برتر تهیه کرده‌اند گاه و بیگاه سری بزنید یا عضو آن‌ها شوید. اگر در استفاده از این فهرست بلندبالا پرسشی در ذهن دارید می‌بایست به راهنمای گام به گامی که پیش‌تر تهیه شده نگاهی بیاندازید.

۵. پوشش خبری سایت یاهو از المپیک 2012 لندن

Yahoo-Sports-London-2012-Coverage

وب سایت یاهو در اقدامی شایان تقدیر و تحسین برانگیز ۳۰ خبرنگار زبده را به صورت اختصاصی روانه این رقابت‌ها کرده است. مسئولیت تیم تحریریه یاهو که به پوشش قوی خبرهای ورزشی شهرت دارند، در گرماگرم مسابقات بیش از پیش سنگین سنگین شده است. آن‌ها نیز با کمک از زیرساخت‌های فنی بسیاری که در اختیار دارند، می‌کوشند تا جدیدترین اخبار و تحلیل‌ها از این رقابت‌ها را در اختیار مخاطبان خویش قراردهند.

۶. صفحات ویژه المپیک Storify

Storify

ابزار اجتماعی محبوب استوریفای از فرصت المپیک لندن استفاده کرده و صفحه ویژه‌ی خود را در اختیار مخاطبان قرارداده است که حاوی اخبار و اطلاعات مربوطه از سرتاسر شبکه جهانی وب است. اگر به دنبال گزارش‌های ژورنالیستی ناب در کنار مطالب گردآوری شده توسط طرفداران رویدادهای ورزشی هستید نباید مجموعه اطلاعات این سایت را از دست بدهید.

۷. SI.com از لندن 2012

SI.com---London-2012

هنوز که هنوز است برترین و استانداردترین پایگاه خبری در ژورنالیسم ورزشی Sport Illustrated است، به خصوص با داشتن گروهی از خبرنگاران حرفه‌ای که در قلب این مسابقات در شهر لندن مشغول به کار هستند. در این پایگاه اطلاع رسانی می‌توانید به کوهی از اطلاعات، اخبار جدید ورزشی و تازه‌ترین تصاویر المپیک دسترسی داشته باشید.

۸. پوشش المپیک در روزنامه تلگراف

The-Telegraphs-Olympic-coverage

زمانی که مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان در حیات پشتی‌تان برگزار می‌شود، کم‌ترین کاری که می‌توان انجام داد پوشش مناسب خبری آن است! حال روزنامه تلگراف که مقر اصلی آن در لندن است با تلاشی مضاعف می‌کوشد تا گوی رقابت خبررسانی مسابقات را از آن خویش نماید. در همین راستا آن‌ها دست به تهیه گزارش‌های خبری کاملی از این رقابت‌ها زده‌اند. برای اینکه از چند و چون کار این روزنامه مطلع شوید، می‌توانید سری به فید توئیتر ویژه المپیک آن بزنید.

۹. صفحه فیس بوک مسابقات لندن

Facebook-olympic-hub

این صفحه ویژه فیس بوک که در ماه ژوئن آغاز به کار کرده است، به گونه‌ای آماده سازی شده تا تمام نیازهای اطلاعاتی مخاطبان خویش را یکجا تأمین نماید، به خصوص آن‌ها که این شبکه اجتماعی همه گیر را برای کسب اطلاع از آخرین اخبار رقابت‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند. در این صفحه می‌توانید پیوندهایی به صفحات فیس بوک تیم‌های ورزشی و ورزشکاران المپیکی پیدا کنید که از جنس همین پایگاه اطلاع رسانی است و اطلاعات اضافی بیشتری را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

۱۰. صفحه ویژه لندن 2012 در ESPN.com

ESPN-London 2012

علی رغم حضور جدی رسانه‌های اجتماعی برای پوشش هر چه بهتر رقابت‌هایتابستانی ۲۰۱۲، شبکه خبری ESPN که مدعی «پیشرو در خبرپراکنی ورزشی در سطح جهانی» است، کوشیده در وب سایت ویژه‌ای مخاطبان پر و پا قرص خویش را تأمین اطلاعاتی نماید. در این پایگاه می‌توانید اخبار، تحلیل‌ها و داستان‌های شخصی و ژورنالیستی اختصاصی و تمام عیاری پیرامون این مسابقات بیابید به همین خاطر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از این وب سایت برای کسب اطلاع بهره خواهند برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات