فیس‌بوک گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۱۲ را ارائه کرد، ۱.۱۸ میلیارد دلار درآمد

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های مختلف در حال ارائه گزارش‌های مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ هستند، در این میان فیس‌بوک نیز که به تازگی به یک شرکت سهامی عام تبدیل شده، امروز اولین گزارش مالی خود را منتشر کرد. پس از حضور نه‌ چندان موفق این شبکه اجتماعی در بازار بورس حالا گزارش مالی سه ماهه دوم فیس‌بوک نیز مایوس کننده به نظر می‌رسد. فیس‌بوک در سه ماهه اول امسال ۱.۰۵۸ میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به سال گذشته حدود ۴۵ درصد رشد داشته است.
تبلیغات

بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا در سه ماهه اول امسال ۱.۰۵۸ میلیارد دلار و سه ماهه دوم امسال ۱.۱۸ میلیارد دلار درآمد داشته است. این بدین معناست که هر سهم از سهام این شرکت در حال حاضر ۱۲ سنت ارزش دارد.

همانطور که انتظار می‌رود ۸۴ درصد از درآمد فیس‌بوک از تبلیغات حاصل شده و این کمپانی ۹۹۲ میلیون دلار از این بابت بدست آورده است. هرچند درآمد فیس‌بوک نسبت به سال گذشته رشد داشته اما انتظار می‌رفت پس از سهامی عام شدن این شرکت، رشد آن بسیار بیشتر از این باشد.

مقاله‌های مرتبط:

    فیس‌بوک همچنین اعلام کرد که در ماه مارس، ۴۴۸ میلیون کاربر فعال موبایل داشته که در ماه ژوئن (حدود ۴ ماه بعد) این تعداد به ۵۴۳ میلیون کاربر افزایش یافته است. رشد تعداد کاربرانی که از طریق ابزارهای موبایل (تبلت و تلفن هوشمند) به این شبکه اجتماعی متصل می‌شوند سال به سال ۶۷ درصد افزایش داشته است.

    از نظر درآمد براساس کاربر، فیس‌بوک در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ از هر کاربر خود ۱.۲۱ دلار درآمد داشته که نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات